Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Verkkokurssit
  • Ota yhteyttä
Bloggaus, Instagram

Kävijöitä blogiin Instagramista – 3 eri tapaa

Tiedät, että voisit auttaa blogipostauksillasi Instagram-seuraajiasi, mutta miten ihmeessä heidät saisi klikkaamaan blogiin. Tässä postauksessa kerron kolme eri tapaa, joista yksi tuo aivan järjettömän nopeasti lisää kävijöitä blogiisi!

Lisää kävijöitä blogiin – Instagram-profiilin linkki

Instagram on blogiliikenteen kannalta hankala sovellus, kun klikattavan linkin saa laitettua ainostaan profiiliin. Kuvateksteihin tai stooreihin voi toki kirjoittaa url-osoitteen eli linkkiosoitteen, mutta varsinaiseksi klikattavaksi linkiksi se ei muutu.

Ongelma näissä on se, että harva jaksaa siirtyä Instagramista ensin selaimeen ja sitten yrittää vielä muistaa, että mikäs se osoite olikaan. Mutta miten sitten hyödyntää tätä profiilin linkkiä parhaimmalla mahdollisella tavalla, jos tavoite Instagramin käytölle on blogin kävijämäärien kasvattaminen.

Helpoin tapa on ehdottomasti se, että jokaisen uusimman blogipostauksen jälkeen päivittää profiiliin uuden julkaisun linkin. Kannattaa myös kirjoittaa profiilitekstin loppuun kehotus lukea uusin blogipostaus. Tällöin profiilissa vieraileva henkilö voi kiinnostua klikkaamaan linkkiä ilman, että se oli hänen tarkoitus profiiliin tullessa.

Tässä tavassa ongelmaksi muodostuu Instagramin algoritmi. Se kun ei enää näytä kuvia aikajärjestyksessä ja useamman päivän vanhoja kuvia näkyy helposti feedissä. Tällöin jos kuvatekstissä ohjaa lukemaan uusimaan postauksen, voi linkissä kuitenkin olla eri postaus. Se, jos mikä luo huonon fiiliksen, kun ei päädy sinne, minne haluaa.

Tämä tapa on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, mutta perustuu pitkälti toivoon. Emme voi vaikuttaa siihen, klikkaavatko seuraajat blogiin, vaan pitää vaan toivoa, että he tekevät.

Lisää kävijöitä blogiin – Stoorit ja yksityisviestit eli DM:t

Stooreissa omista blogipostauksista puhuminen on seuraava tapa saada lisää kävijöitä blogiin. Eli käytännössä kerrotaan, että “nyt on tullut uusi postaus aiheesta xyz ja jos haluaa sen lukea, niin kommentoi ja saa vastauksena suoran linkin blogipostaukseen”.

Tämän hyötynä on se, että ihmisten kanssa tulee kommunikoitua, joka taas on Instagramin algoritmin mieleen ja se voi parantaa muidenkin Insta-julkaisujesi näkyvyyttä. Lisäksi tietenkin myös opit koko ajan uutta yleisöstäsi ja tiedät, ovatko he juuri sinun bisneksen kannalta oikeaa väkeä.

Myös tämä tapa hankkia kävijöitä blogiin perustuu toivoon. Eli kerrotaan yleisölle, että olisi uutta luettavaa ja toivotaan, että he haluavat sen lukea. Lisäksi, tämä on todella työlästä. Ensinnäkin pitää tehdä ne kaikki stoorit, joissa haluaa jakaa blogipostausta. Luulisi, että 15 sekunnin stoorien tekoon ei menee kauaa, mutta kyllä siihen äkkiä saa päivässä aikaa uppoamaan.

Jos blogi päivittyy usein, niin uusista postauksista saa olla puhumassa ihan koko ajan. Sen lisäksi vielä pitää päivystää DM-kansiota, jotta pääsee lähettämään linkin kaikille halukkailla.

Jos siis arvostaa omaa aikaansa, eikä halua roikkua Instassa koko aikaa, niin tämä tapa ei ehkä ole se kaikkein tehokkain. Tästä tavasta on myös vaikea irrottautua, jos totuttaa seuraajat siihen, että blogilinkin saa DM:nä halutessaan. Helppoa lukijoille, työlästä julkaisijalle.

Seuraava vinkki onkin helppo niin lukijoille kuin julkaisijalle.

Lisää kävijöitä blogiin – Instagram-mainonta

Mainonta Instagramissa on osoittautunut kaikkein tehokkaimmaksi tavaksi. Oikeastaan tässä on niin paljon hyviä puolia, että se ansaitsisi oman postauksen, mutta ne ovat kustannustehokkaita ja voit käytännössä unohtaa blogipostauksista puhumisen kokonaan.

Mainoksien suurin etu on, että ne voi “napista painamalla” laittaa päälle tai pois. Mainosten rullatessa voit käyttää omaa aikaasi vapaammin – ehkä taaperosi tarvitsee nyt viihdytystä tai lemmikkisi hellimistä. Tai ehkä haluat käyttää aikaasi mielummin lukemiseen tai harrastamiseen – pum, mainokset päälle ja oman ajan kimppuun!

Eikä Instagram-mainosten hyödyntyämiseen tarvitse olla mikään mainostamisen tai markkinoinnin asiantuntija. Kannattaa kuitenkin opetella hyvin, miten mainonta toteutetaan oikeaoppisesti, ettet hukkaa suotta omia rahojasi. Mikään ei harmita enempää, kun huomaa, että jaahas, mainosbudjetti on nollissa eikä kävijämäärä ole kasvanut.

Ehdottomasti suurin virhe Instagram-mainonnassa on mainostaa julkaistua kuvaa, jossa kertoo blogipostauksesta. Ehkä ootkin huomannut IG-kuvien alla olevan “markkinoi”-napin. Siitä mainostamalla ei saa tuloksia, ja varmasti tuntuu siltä, että rahat menee hukkaan. Eli mainonnan opetteluun kannattaa ehdottomasti panostaa!

Haluatko oppia lisää toimivasta Instagram-mainonnasta?

“Rakensin sinulle tämän oppaan, jotta pääsisit heti vauhtiin Instagram-mainonnan kanssa, etkä joutuisi heittämään rahoja hukkaan vääränlaisten mainosten kanssa.”

0 Comments
Share

You May Also Like

Instagram-mainonta yrittäjille – Millainen on hyvä Instagram mainos?

February 17, 2020

Lisää lukijoita blogiin – 3 vinkkiä blogin kävijämäärän kasvattamiseen

October 12, 2020

Palveluiden myynti Instagramissa – 5 vinkkiä yrittäjille

January 16, 2019

Leave a Comment Cancel Comment

Previous Post
4 askelta – näin aloitat maksullisen mainonnan Instagramissa
Next Post
4 syytä miksi Instagramin seuraajamäärän kasvattaminen epäonnistuu ja miten selvitä siitä!
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa.

Recent Posts

  • Nosta markkinointisi uudelle tasolle sähköpostilistalla

    Nosta markkinointisi uudelle tasolle sähköpostilistalla – tässä on kaikki, mitä tarvitset päästäksesi alkuun!

    July 5, 2023
  • Sähköpostimarkkinointi on paljon muutakin kuin myymistä.

    Sähköpostimarkkinointi ei vaadi myyntitaitoja – Kuinka rakentaa vahva suhde yleisöön sähköpostin avulla

    June 5, 2023
  • Verkkokurssien myyntejä kasvattavan webinaarin rakenne​

    February 18, 2023

Copyright 2021 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT