Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Ota yhteyttä
Bisnes, Sähköpostimarkkinointi

Markkinoinnin sudenkuoppa: Miksi ilmainen sisältö voi hidastaa yrityksesi kasvua

Ilmainen sisältö on muuttanut markkinoinnin opettelemisen täysin!

Youtube on täynnä videoita markkinoinnin kehittämiseen. Kaikki tieto on meidän ulottuvilla ja sitä on enemmän kuin koskaan. 

Ehkä säkin oot kuluttanut paljon ilmaisia sisältöjä parantaaksesi markkinointia? Oletko koskaan ajatellut, että se voi olla yrityksesi pahin vihollinen

Oletko koskaan löytänyt itsesi tuijottamasta tietokoneen ruutua keskiyöllä, selaten loputtomasti ilmaisia markkinointioppaita ja webinaareja? 

Tunnetko olosi ylikuormittuneeksi ja hämmentyneeksi kaiken sen tiedon edessä? Jos vastasit kyllä, olet saattanut astua tähän sudenkuoppaan.

Itse asiassa saatat olla valinnan paradoksin uhri – ja se voi olla suurin este yrityksesi kasvulle.

Katsotaanpa lähemmin, miksi liika ilmaisen sisällön kuluttaminen voi olla haitallista ja miten voit välttää tämän yleisen ansan:

1. Infoähky johtaa toiminnan puutteeseen

Kuvittele, että olet ruokakaupassa ostamassa pastakastiketta. Hyllyllä on kaksi vaihtoehtoa, ja valitset nopeasti toisen.

Helppoa, eikö? Nyt kuvittele sama tilanne, mutta hyllyllä onkin 50 eri vaihtoehtoa. Yhtäkkiä yksinkertainen tehtävä muuttuukin monimutkaiseksi päätöksentekoprosessiksi.

(Tää valinnan paradoksi iskee mulle tosi usein, jos meen käymään Prismassa normaalin Lidlin sijaan…)

Sama pätee markkinointiin. Kun keräät jatkuvasti uusia ideoita ja strategioita, päädyt tilanteeseen, jossa et pysty tekemään päätöksiä. 

Mikä strategia on paras? Entä jos kokeilenkin tätä toista? Tämä johtaa helposti siihen, ettet lopulta tee mitään.

Eräs yrittäjä kertoi tuossa juuri, kuinka hän oli kerännyt yli 20 erilaista sosiaalisen median strategiaa.

Lopputulos? Hän ei ollut julkaissut mitään kuukausiin, koska ei osannut päättää, mitä strategiaa lähtisi noudattamaan.

2. Ristiriitaiset neuvot hämmentävät

Jokainen markkinoinnin asiantuntija lähestyy asioita omasta näkökulmastaan. 

Yksi sanoo, että sähköpostimarkkinointi on kuollut, toinen väittää sen olevan tehokkain kanava. Kuka on oikeassa?

Kun kuuntelet liian monia ääniä, päädyt tilanteeseen, jossa et enää tiedä, kehen luottaa. Tämä johtaa epävarmuuteen ja estää sinua löytämästä oman yrityksesi ääntä.

Esimerkki: Toinen yrittäjä oli niin hämmentynyt ristiriitaisista neuvoista, että hän vaihtoi markkinointistrategiaansa joka toinen viikko. Tuloksena oli sekava viesti asiakkaille ja olemattomat tulokset.

3. Ilmainen sisältö vie aikaa maksavilta asiakkailta

Aika on rajallinen resurssi. Jokainen minuutti, jonka käytät ilmaisen sisällön kuluttamiseen, on pois ajasta, jonka voisit käyttää asiakkaiden palvelemiseen tai oman liiketoimintasi kehittämiseen toimimalla.

Ilmainen sisältö voi tuntua kustannustehokkaalta, mutta todellisuudessa se voi tulla kalliiksi menetettyinä mahdollisuuksina.

Esimerkki: Laskin kerran, kuinka paljon aikaa käytin viikossa ilmaisten webinaarien katsomiseen. Yllätyin huomatessani, että se vei lähes 10 tuntia viikossa – ajan, jonka olisin voinut käyttää kahden uuden asiakkaan hankkimiseen.

Joten, miten voit välttää tämän ansan? 

Tässä yksinkertainen neuvo: Valitse yksi luotettava lähde tai metodi ja sitoudu siihen vähintään kuukauden ajaksi.

Älä anna itsellesi lupaa hyppiä strategiasta toiseen. Keskity viemään sitä käytäntöön ja mittaa sitä, kuinka tämä strategia tuo asiakkaita sinulle. 

Fakta on, että (lähes) jokainen strategia toimii varmasti. Mutta onko se optimaalinen sinulle ja sinun tavoitteisiisi? 

Onko sun tavoitteena on saada kuukaudessa säännöllisesti uusia asiakkaita omalta, jatkuvasti kasvavalta sähköpostilistalta? 

Hyvä, sitten mä voin auttaa sut alkuun!

Lataa tästä ilmainen opas “Sähköpostilistan aloitus 5 päivässä”.

TAGS:Markkinointi
0 Comments
Share

You May Also Like

Sähköpostilistan luominen: Aloittelijan opas vuodelle 2024

November 4, 2024

Sähköpostilista vai some – kumpi kannattaa valita yrittäjänä?

October 31, 2024

Miksi sähköpostilista ei kasva? 5 yleisintä syytä (ja ratkaisut)

November 4, 2024

Leave a Comment Cancel Comment

Previous Post
5 askelta tehokkaan sähköpostimarkkinoinnin aloittamiseen yrittäjille
Next Post
Ilmainen sisältö ei tuo asiakkaita? 3 salaisuutta, jotka muuttavat markkinointisi tulokselliseksi
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa. Löydät mut Instasta tunnuksella @saribrunberg

Recent Posts

  • Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija- yrittäjä tarvitsee sellaisen?

    Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija tarvitsee sellaisen?

    November 12, 2024
  • Näin myyt premiumvalmennusta vähemmällä vaivalla enemmän

    Premiumvalmentajan opas ajankäytön optimointiin: Miten myydä premiumvalmennusta enemmän tekemällä vähemmän?

    November 11, 2024
  • Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    November 8, 2024

Copyright 2024 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT