Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Verkkokurssit
  • Ota yhteyttä
Bloggaus, Instagram, Kaupalliset yhteistyöt

3 suurinta syytä, miksi et saa kaupallisia yhteistöitä

Sinulla on ihan kivasti yleisöä, säännöllistä sisältöä ja olet yrittänyt lähestyä yrityksiä kaupallisten yhteistöiden merkeissä. Mutta vastaus on ei. Tai pahempaa, et kuule heistä koskaan mitään.

Tässä postauksessa käyn läpi 3 syytä, miksi kaupalliset yhteistyöt kiertävät sinut ja mitä voit tehdä parantaaksesi mahdollisuuksia yhteistöihin.

1 Yleisösi on epämääräinen

Tämä tilanne tulee eteen erityisesti Instagramissa silloin, kun tilin kasvattamiseen on käytetty “pikakeinoja”, kuten arvontoja tai pahempaa – buustausrinkejä. Näillä tavoilla tiliä kasvattavien on todella hankala kontrolloida sitä, millaisia henkilöitä seuraajiksi tulee. Ja mikä merkitys tällä on kaupallisten yhteistöiden kannalta?

Hähmäinen yleisökoostumus on hankala myydä yritykselle, he haluavat tietää tarkalleen, millaisen yleisön eteen he pääsevät. Sinä myyt kanavaasi mainosalustaksi, joten sinun tulee tarkkaan tietää, millainen yleisö sinulla on yritykselle tarjota. 

Tämän vuoksi yrityksiä ei enää kiinnosta seuraajamäärä niin paljoa, kuin se, millainen seuraajakunta kanavalla on. Erityisesti mikrovaikuttajilla (Instassa esim. alle 10 000 seuraajaa) on tärkeää, että kohderyhmä on rajattu tarkasti ja yleisö on aidosti kiinnostunut samoista asioista.

2) Lisäarvo yritykselle

Toimiessani päivätyössä blogiportaalin tuottajana, sain päivittäin hakemuksia, joissa haluttiin portaalimme bloggaajiksi. Hylkäsin arviolta 95% hakemuksista ja lähes poikkeuksetta syynä oli se, että bloggaaja ei ollut nostanut hakemuksessaan yhtään syytä, miksi meidän kannattaisi ottaa hänet portaalimme.

Yritykset tekevät liiketoimintaa, jossa mitataan tuloksia. Jos heille ehdottaa yhteistyötä, pitää myös osata kertoa, mitä yritys saa siitä yhteistyöstä. Ei riitä, että kertoo rakastavansa yrityksen tuotteita ja haluavansa suositella niitä eteenpäin.

Paras tapa näyttää tuotu lisäarvoa, on aiemmat yhteistyöt. Toki, jos metsästät vielä ensimmäistä yhteistyötä, voi olla hankalaa näyttää mitään aiempien yhteistöiden tuloksia. Mutta voit näyttää, miten yleisösi on sitoutunut sinuun ja luottaa mielipiteisiisi.

3) Epäammatillinen ensivaikutelma

Ensivaikutelman voi tehdä (yleensä) vain kerran. Siksi lähestyminen yrityksiä kohtaan tulee olla tarkkaan mietitty. Ei voi lähettää viestiä samanlaisella tyylillä, mitä kaverille laittaisi, vaan lähestymisen tulee olla ammattimainen. Etenkin, jos lähestyt ns. Kylmällä viestillä eli että vastaanottaja ei ole verkostoissasi jo aiemmin. 

Epäammattimaisen vaikutelman voi tehdä sillä, että lähettää viestin, jonka sisältö on puutteellinen. Lähes poikkeuksetta yritykset odottavat saavansa viestin mukana mediakitin (myös mediakorttina tunnettua) ja lukuja kanavastasi. 

Yritysten markkinointihenkilöt ovat kiireisiä. Joten jos viestisi on puutteellinen, voipi olla, että heillä ei ole aikaa ja mielenkiintoa lähteä kyselemään lisätietoja. Siksi mielummin liikaa tietoa, kuin liian vähän.

Ensivaikutelma voi myös romuttua, kun yritys käy katsomassa kanavaasi. Yrityksen tulee nähdä selkeästi se, että heidän brändinsä istuu sinun brändiisi. Myös liiat yhteistyöt saattavat karkoittaa brändejä, silloin saattaa tulla olo, että tämä vaikuttaja mainostaa mitä tahansa ja on vain rahan perässä.

Jos kaiken tarvittavan voisi kiteyttää yhteen sanaan, niin se olisi aitous. 

  • Aidosti sinusta kiinnostunut yleisö. 
  • Aidosti brändistä kiinnostunut vaikuttaja.
  • Aidosti sydämestä luotua sisältöä. 
  • Aidosti yhteistyötä tavoitteleva kampanja.

Ja haluan auttaa sua löytämään sen aitouden ja tuloksellisen tavan tehdä kaupallisia yhteistöitä. Siksi jaan kaiken tietämäni kaupallisten yhteistöiden hankkimisesta “Pitchaa ja tienaa vaikuttajana” -työpajassa.

Lue lisää tästä ja ilmoittaudu mukaan!

Ps. Huomasitko, että yksikään syy ei ollut se, että sinulla on liian pieni yleisö. Yleisön koolla ei ole enää niin suurta merkitystä, jo 500 seuraajalla Instassa voit tehdä yhteistöitä, kunhan yleisösi on kerätty tietyn aihepiirin ympärille.

Share

You May Also Like

Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!

June 23, 2021

Mitä julkaisisin Instagramiin – Kuvaideoita yrittäjälle

November 20, 2016

Kävijöitä blogiin Instagramista – 3 eri tapaa

April 7, 2020
Previous Post
Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!
Next Post
3 syytä, miksi vaikuttajien kannattaisi tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa.

Recent Posts

  • Nosta markkinointisi uudelle tasolle sähköpostilistalla

    Nosta markkinointisi uudelle tasolle sähköpostilistalla – tässä on kaikki, mitä tarvitset päästäksesi alkuun!

    July 5, 2023
  • Sähköpostimarkkinointi on paljon muutakin kuin myymistä.

    Sähköpostimarkkinointi ei vaadi myyntitaitoja – Kuinka rakentaa vahva suhde yleisöön sähköpostin avulla

    June 5, 2023
  • Verkkokurssien myyntejä kasvattavan webinaarin rakenne​

    February 18, 2023

Copyright 2021 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT