Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Ota yhteyttä
Bisnes, Sähköpostimarkkinointi

Nosta markkinointisi uudelle tasolle sähköpostilistalla – tässä on kaikki, mitä tarvitset päästäksesi alkuun!

Sähköpostimarkkinointi on edelleen yksi tehokkaimmista tavoista tavoittaa kohdeyleisösi ja rakentaa vahvoja asiakassuhteita.

Sähköpostilistan avulla voit lähettää kohdennettuja viestejä suoraan potentiaalisille asiakkaillesi ja sitouttaa nykyiset asiakkaasi entistä paremmin.

Tässä blogipostauksessa jaamme kaikki tärkeät vinkit, joiden avulla voit nostaa markkinointisi uudelle tasolle sähköpostilistalla.

Usko itseesi ja brändiisi, ja käytä sähköpostimarkkinointia vapauttaaksesi todellisen potentiaalisi. Pärjäät varmasti hyvin!

Aloita vahvalla perustalla: sähköpostiosoitteiden kerääminen

Sähköpostilistan menestyksen avain on korkealaatuisten sähköpostiosoitteiden kerääminen.

Kerää sähköpostiosoitteita verkkosivustoltasi tai luo houkuttelevia liidimagneetteja, jotka saavat kävijät antamaan sähköpostinsa.

Muista myös hyödyntää sosiaalisen median kanavia ja blogipostauksia houkutellaksesi uusia tilaajia. Laadukas sisältö ja osuvat liidimagnetit auttavat kasvattamaan sähköpostilistaa nopeasti.

Sähköpostilistasi menestys riippuu houkuttelevasta ja hyödyllisestä sisällöstä.

Kirjoita kiinnostavia uutiskirjeitä, joita vastaanottajat oikeasti odottavat. Tarinankerronta on erittäin toimiva keino

Muista, että sähköpostilistasi on oman bisneksesi sisäpiiri. Joten tarjoa listalaisillesi eksklusiivisia tarjouksia, joita et välttämättä mainosta julkisesti missään.

Moni pelkää sanaa “hyöty”, kun puhutaan sähköpostiviesteistä. Aion kuitenkin nostaa sen esiin. Jos tilaajaa ei koe saavansa viesteistä hyötyä, hän todennäköisesti jättää viestit lukematta tai poistuu listalta. Anna siis vinkkejä ja neuvoja, jotka hyödyttävät tilaajiasi.

Kaiken kaikkiaan personoi viestisi vastaanottajan kiinnostusten mukaan ja varmista, että sisältösi on hänelle merkityksellistä ja relevanttia. Näin rakennat vahvan luottamussuhteen tilaajiisi ja pidät heidät aktiivisina tilaajina.

Hyödynnä automaatioita ja segmentointia

Sähköpostiautomaatio ja -segmentointi ovat tehokkaita työkaluja sähköpostimarkkinoinnissa. Ja vaikka ne voivat kuulostaa aloittelijan korvaan teknisiltä, ne kannattaa ottaa haltuun heti.

Hyödynnä automaatiota lähettämällä listalle liittymisen jälkeen muutaman viestin mittainen tervetuloautomaatio. Tämä antaa listalle liittyneelle mahdollisuuden tutustua sinuun ja osaamiseesi paremmin.

Segmentoi sähköpostilistasi eri ryhmiin esimerkiksi liidimagneettien tilausten ja webinaarien ilmoittautumisten perusteella ja lähetä näille segmenteille kohdennettuja viestejä, jotka vastaavat vastaanottajien tarpeita ja mieltymyksiä.

Tämä lisää sitoutumista ja vähentää listalta poistuvien määrää. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin saada huonoja sähköpostiviestejä!

Sähköpostimarkkinointi edellyttää luvan saamista vastaanottajilta. Varmista, että tilaajasi ovat antaneet suostumuksensa vastaanottaa viestejäsi. Älä koskaan osta sähköpostilistoja, vaan aloita keräämään laadukasta listaa!

Lisäksi tarjoa heille jokaisessa viestissä tapa peruuttaa tilauksensa, jos he eivät enää halua vastaanottaa viestejäsi. Kunnioita yksityisyyttä ja noudata kerätessäsi tietosuoja-asetuksia, kuten GDPR:ää.

Lähetä listallesi viestiä säännöllisesti heti alusta alkaen

Kun joku liittyy listallesi, hän ikäänkuin nostaa käden ylös ja huutaa “hei olen kiinnostunut näistä asioista mistä puhut”. Sen jälkeen hän odottaa saavansa sinulta säännöllisesti viestejä.

Ja siksi on tärkeää opetella alusta asti lähettämään listalle säännöllistä viestiä. Voit valita tahdin itsellesi sopivaksi, mutta pidä mielessä, että ihmisten inboxeissa on ruuhkaa.

Jos nyt mietit, että listallani on vain 30 henkeä, miksi lähettäisin heille säännöllisesti viestiä. Siksi, koska pienen listan henkilöt ovat ihan yhtä arvokkaita kuin ison listan. Jokaisen sähköpostiosoitteen takana on ihminen, joka on kiinnostunut siitä, mitä sinulla on sanottavana.

Analysoi ja optimoi sähköpostikampanjoitasi

Jatkuva analysointi ja optimointi ovat avainasemassa sähköpostimarkkinoinnin menestyksessä. Jos et tiedä mikä toimii ja mikä ei, on vaikea parantaa tekemistä.

Seuraa alussa erityisesti viestien avaus- ja klikkausprosentteja. Edistyneemmät ottavat mukaan myös sähköpostien konversiomittarit.

Tutki, mitkä viestit toimivat parhaiten ja mikä resonoi vastaanottajien kanssa.

Kokeile erilaisia otsikoita ja CTA-painikkeita, ja opi jatkuvasti uutta sähköpostikampanjoidesi suorituskyvystä. Näin voit optimoida viestisi ja saavuttaa parempia tuloksia.


Haluatko päästä vauhtiin sähköpostimarkkinoinnin kanssa?

Varasta simppeli strategiani sähköpostilistan käynnistämiseen 5 päivässä!!
Ehdottomasti haluan strategian käyttööni!

TAGS:DigibisnesMarkkinointiwebinaari
0 Comments
Share

You May Also Like

Miksi sähköpostilista ei kasva? 5 yleisintä syytä (ja ratkaisut)

November 4, 2024

Näin aloitat sähköpostimarkkinoinnin (olet sitten lähdössä nollista tai lykännyt olemassa olevalle listalle lähettämistä)

April 4, 2024

5 askelta tehokkaan sähköpostimarkkinoinnin aloittamiseen yrittäjille

June 14, 2024

Leave a Comment Cancel Comment

Previous Post
Sähköpostimarkkinointi ei vaadi myyntitaitoja – Näin rakennat vahvan suhteen yleisöön sähköpostin avulla
Next Post
Näin aloitat sähköpostimarkkinoinnin (olet sitten lähdössä nollista tai lykännyt olemassa olevalle listalle lähettämistä)
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa. Löydät mut Instasta tunnuksella @saribrunberg

Recent Posts

  • Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija- yrittäjä tarvitsee sellaisen?

    Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija tarvitsee sellaisen?

    November 12, 2024
  • Näin myyt premiumvalmennusta vähemmällä vaivalla enemmän

    Premiumvalmentajan opas ajankäytön optimointiin: Miten myydä premiumvalmennusta enemmän tekemällä vähemmän?

    November 11, 2024
  • Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    November 8, 2024

Copyright 2024 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT