Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Ota yhteyttä
Instagram

Ilmainen sisältö ei tuo asiakkaita? 3 salaisuutta, jotka muuttavat markkinointisi tulokselliseksi

Ootko koskaan tuntenut turhautumista julkaistuasi (omasta mielestäsi) loistavaa ilmaista sisältöä somessa päivästä toiseen, vain huomataksesi, ettei se johda myyntiin? 

Saatat turhautua koko sisällön tuottamiseen, kun koet, että sisältösi on huonoa tai ettet osaa kirjoittaa myyvästi. 

Moni yrittäjä painii saman ongelman kanssa, joten et todellakaan ole yksin – eikä syy välttämättä ole se, mitä luulet.

Yleinen harhaluulo markkinoinnissa on, että pelkkä arvokkaan ilmaisen sisällön tuottaminen riittää asiakkaiden houkuttelemiseen. 

Mutta entä jos kerron sinulle, että tämä on itse asiassa yksi huonoimmista markkinointistrategioista valmentajille, asiantuntijoille ja digiyrittäjille? 

Annahan, kun selitän, mitä tarkoitan ja miten voit muuttaa ilmaisen sisältösi tehokkaaksi myyntikoneeksi.

Ilmainen sisältö ei ole maali, vaan väline

Monet yrittäjät ajattelevat, että mitä enemmän ilmaista sisältöä he tuottavat, sitä enemmän asiakkaita he saavat.

Tämä on kuin yrittäisi täyttää vuotavaa ämpäriä – loputon ja turhauttava tehtävä.

Todellisuudessa ilmainen sisältö on vain yksi osa isompaa kokonaisuutta. Sen tarkoitus on herättää kiinnostusta, rakentaa luottamusta ja valmistella potentiaalisia asiakkaita ostopäätökseen.

Mutta se itsessään harvoin johtaa suoraan myyntiin.

Ilmainen sisältö on vasta ensimmäinen askel tätä matkaa kohti asiakkuutta. Tarvitset selkeän polun, joka johdattaa kiinnostuneet seuraajat kohti ostopäätöstä. 

Jos et tiedä mihin ohjaisit lukijan sisällöstäsi, jotta voisit ohjata häntä kohti asiakkuutta, tällöin voisit hyötyä myyntiprosessin rakentamisesta.

Myyntiprosessi on avain menestykseen

Kuvittele ilmainen sisältösi magneetiksi, joka vetää puoleensa potentiaalisia asiakkaita. Mutta mitä tapahtuu, kun he ovat kiinnostuneet? Tässä kohtaa astuu kuvaan myyntiprosessi.

Tehokas myyntiprosessi ohjaa kiinnostuneet seuraajat loogisesti kohti ostopäätöstä. Se voi sisältää sähköpostimarkkinointia, webinaareja, ilmaisia konsultaatioita tai mitä tahansa muuta, mikä sopii sinun liiketoimintamallillesi. 

Olennaista on, että prosessi on suunniteltu ja että se johtaa lopulta myyntiin. Olisi ihana ajatella, että tarpeeksi hyvä sisältö ajaisi ihmisiä ottamaan yhteyttä ja ostamaan. 

Mutta valitettavasti me ihmiset ollaan laiskoja tekemään päätöksiä, joten ohjaus auttaa meitä ottamaan seuraavan askeleen. Selkeä myyntiprosessi tekee ostamisesta helppoa ja luonnollista.

Maksuton minikurssi: “Myyvää sisältöä, ilman tyrkyttämistä – ohjaa seuraajat kohti asiakkuutta”

Sisällön laatu vs. strateginen sijoittelu

On helppoa uppoutua sisällön laatuun niin syvälle, että unohtaa sen strategisen merkityksen. Vaikka laadukas sisältö on tärkeää, sen sijoittelu oikeaan kohtaan asiakkaan ostopolkua on vielä tärkeämpää.

Mieti sisältöäsi kuin palapeliä. Jokaisen palan pitää sopia kokonaisuuteen ja viedä potentiaalista asiakasta askeleen lähemmäs ostopäätöstä. 

Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sisällön jakamista eri tasoihin: yleistä tietoa sosiaalisessa mediassa, syvällisempää sisältöä sähköpostilistalle liittyneille ja eksklusiivista sisältöä maksaville asiakkaille.

Joskus vanhan sisällön uudelleenpaketoiminen ja strateginen sijoittelu voi olla tehokkaampaa kuin jatkuva uuden luominen.

Ilmainen sisältö ei ole surkein markkinointistrategia – se on vain yksi osa kokonaisvaltaista strategiaa.

Kun ymmärrät sen roolin osana isompaa kuvaa, voit muuttaa sen tehokkaaksi työkaluksi, joka ei vain houkuttele seuraajia, vaan myös muuntaa heidät maksaviksi asiakkaiksi.

Seuraavan kerran, kun tuotat ilmaista sisältöä, mieti: Miten tämä sopii myyntiprosessiini? Miten tämä valmistaa seuraajaani ostamaan? 

Kun alat ajatella tällä tavalla, huomaat pian, että ilmainen sisältö ei ole vain sisältöä – se on ensimmäinen askel kohti menestyvää liiketoimintaa.

Haluatko maksuttoman valmennuksen, jossa opit millaisella sisällöllä ohjaat seuraajia kohti asiakkuutta?

Tilaa se itsellesi tästä!

TAGS:Markkinointi
0 Comments
Share

You May Also Like

Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!

June 23, 2021

3 syytä, miksi vaikuttajien kannattaisi tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa

August 26, 2022

Leave a Comment Cancel Comment

Previous Post
Markkinoinnin sudenkuoppa: Miksi ilmainen sisältö voi hidastaa yrityksesi kasvua
Next Post
Asiakashankinta automaatioilla vai kylmä DM:llä?
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa. Löydät mut Instasta tunnuksella @saribrunberg

Recent Posts

  • Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija- yrittäjä tarvitsee sellaisen?

    Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija tarvitsee sellaisen?

    November 12, 2024
  • Näin myyt premiumvalmennusta vähemmällä vaivalla enemmän

    Premiumvalmentajan opas ajankäytön optimointiin: Miten myydä premiumvalmennusta enemmän tekemällä vähemmän?

    November 11, 2024
  • Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    November 8, 2024

Copyright 2024 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT