Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Verkkokurssit
  • Ota yhteyttä
Bloggaus

Sisältökalenteri blogiin – Miksi sitä tarvitaan ja kuinka se tehdään!

Tuntuuko, että blogi-inspiraatiosi ei kanna viikosta toiseen? Havahdutko usein siihen, ettet ole julkaissut mitään uutta moneen viikkoon?

Read More
everleigh-commen-icon0
Bloggaus, Instagram, Kaupalliset yhteistyöt

3 suurinta syytä, miksi et saa kaupallisia yhteistöitä

Sinulla on ihan kivasti yleisöä, säännöllistä sisältöä ja olet yrittänyt lähestyä yrityksiä kaupallisten yhteistöiden merkeissä. Mutta vastaus on ei. Tai pahempaa, et kuule heistä koskaan mitään. Tässä postauksessa käyn läpi 3 syytä, miksi kaupalliset yhteistyöt kiertävät sinut ja mitä voit tehdä parantaaksesi mahdollisuuksi[...]

Read More
Instagram

Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!

Instagram on kiehtova kanava. Näkymällä säännöllisesti ja ammattimaisella otteella voit tehdä Instagramilla rahaa. Eikä siihen tarvita 10 000 seuraajaa tai osallistumista B-luokan tositv-ohjelmaan. Tässä postauksessa jaan kolme erilaista tapaa, miten hankkia lisätuloja Instagramin kautta tai jopa siirtyä täysipäiväiseksi yrittäjäksi,[...]

Read More
everleigh-commen-icon0
diginomadielämää nyt eikä eläkkeellä
Läppärilifestyle

EN AJATELLUT ELÄÄ VASTA ELÄKKEELLÄ

Vielä reilut neljä vuotta sitten ajattelin elämäni kulkevan loistavasti eteenpäin. Vakityö, hyvä parisuhde, ok kuukausipalkka ja muutenkin mukiinmenevä elämä ilman suurempia vastoinkäymisiä.  Lomaa oli vuodessa se viisi viikkoa ja silloin sitten reissattiin. Ehkä haaveilin vähän pidemmistä reissuista ja asumisesta ulkomailla, mutta[...]

Read More
everleigh-commen-icon0
Näin saat lisää lukijoita blogiisi
Bloggaus

Lisää lukijoita blogiin – 3 vinkkiä blogin kävijämäärän kasvattamiseen

Haluat tuloja blogisi kautta, mutta jotta saisit kaupallisia yhteistöitä, asiakkaita tai myyntiä tarvitset lisää lukijoita blogiin, eikö? Kasasin tähän blogipostaukseen kolme erillaista tapaa kasvattaa blogisi lukijamäärää, jotta saisi lisää näkyvyyttä aiheellesi. Itseasiassa laitoin nämä vielä nopeusjärjestykseen hitaimmasta n[...]

Read More
everleigh-commen-icon0
Miten selvitä seuraajamäärän kasvattamisen epäonnistumisesta Instagramissa
Instagram

4 syytä miksi Instagramin seuraajamäärän kasvattaminen epäonnistuu ja miten selvitä siitä!

Tähän mennessä olen kouluttanut satoja yrittäjiä menestymään Instagramissa ja huomannut, että on neljä jatkuvasti toistuvaa syytä, jotka johtavat Instagramin seuraajamäärän kasvun epäonnistumiseen. Nämä syyt eivät välttämättä ole isoja, mutta ne aiheuttavat sen, että seuraajamäärä jumahtaa paikoilleen tai pahimmillaan jopa[...]

Read More
everleigh-commen-icon0
Kävijöitä blogiin Instagramista
Bloggaus, Instagram

Kävijöitä blogiin Instagramista – 3 eri tapaa

Tiedät, että voisit auttaa blogipostauksillasi Instagram-seuraajiasi, mutta miten ihmeessä heidät saisi klikkaamaan blogiin. Tässä postauksessa kerron kolme eri tapaa, joista yksi tuo aivan järjettömän nopeasti lisää kävijöitä blogiisi! read more[...]

Read More
everleigh-commen-icon0
Näin aloitat maksullisen mainonnan Instagramissa
Instagram

4 askelta – näin aloitat maksullisen mainonnan Instagramissa

Klik. Sinne meni Instagram-mainos, kun painoit kuvan alta "markkinoi" nappulaa. Muutama euro, ei paha, vaikka ei tulisikaan tuloksia. Entä jos tämän tekisi järkevämmin ja saisi oikeasti tuloksia joita haluaa?Totuus on, että moni mainostaa Instagramissa kuvailemallani tavalla. Ilman sen kummempaa suunnitelmallisuutta. Sen jälkeen tuntuu, että e[...]

Read More
everleigh-commen-icon0
Tällainen on hyvä Instagram mainos
Instagram

Instagram-mainonta yrittäjille – Millainen on hyvä Instagram mainos?

Maksullinen mainonta on houkutteleva vaihtoehto kiireisille yrittäjille. Ja se on myös erittäin toimiva vaihtoehto. Mutta mistä tietää, millainen on hyvä Instagram-mainos? read more

Read More
everleigh-commen-icon0
Palveluyrittäjä, miksi et ole jo Instassa?
Instagram

Palveluiden myynti Instagramissa – 5 vinkkiä yrittäjille

Eihän Instassa voi myydä kuin tuotteita! Näin kuulen usein sanottavan. Mutta sopinee, että perustelen miksi tämä ei ole totuus! Kampaaja, personal trainer tai vaikkapa hieroja valitaan heidän osaamisensa ja persoonan vuoksi. Ja missä muualla sitä osaamista ja persoona voisi tuoda helposti esiin kuin somessa? read more[...]

Read More
everleigh-commen-icon0
Next
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa.

Follow On Instagram

❤YSTÄVÄKIRJASIVUNI❤

Lentisjoukkuekaverini ja Norjan seikkailijanainen @monnihimari oli tehnyt tämän ja sen nähtyäni halusin tehdä itsestäni tämän ihanan 90-lukua huutavan esittelyn!

Nimi: Sari Kilpiäinen
❌
Syntynyt: Hämeenlinnassa kohta 38 vuotta sitten.
❌
Kotipaikka: Hyvinkää since 2019.
❌
Perhe: @tombrunberg, 4v. esikoinen ja tuleva heinäkuinen
❌
Harrastan: Talvipakoja, nyt enemmänkin haaveilua niistä, Torittamista, espanjan opiskelua, itsensä kehittämistä. People watching kahvi kädessä (ks. kuva). Vielä olis kiva palata lentiskentällekin.
❌
Luonteenpiirteeni: Rohkea päätöksentekijä, joka ei kestä jahkailua, vitkastelua tai byrokratiaa. Jännä muuten, et oon yrittäjä...
❌
Haaveammattini: Paikka- ja aikariippumaton digiyrittäjä, eli oon siinä nyt. 
❌
Koulutukseni: Tradenomi AMK (markkinointi, yrittäjyys), Hallintotieteiden kandi (julkisoikeus, vakuutustiede ja yritysjuridiikka), personal trainer.
❌
Inhoan: KYLMÄÄ ja PIMEÄÄ!
❌
Lempiruoka: Chiang Maissa, Siri Mangkalajarn soi 1 kulmaravintolan paistettu riisi. Nautitaan jääkylmän lasipullokokiksen kanssa.
❌
Lempisarja: Billions(!!!), La Casa de Papel, The Big Bang Theory, Frendit.
❌
Lempiväri: Auringonlaskun värjäämä pastellitaivas kattoterassilta ihasteltuna
❌
Olen ystävänä: Aina auttamassa, mutta unohdan liian usein pitää yhteyttä. Onneks on WA!
❌
Toivon: Voivani asuttaa kahta maata ja tarjota lapsilleni erilaisia kokeumuksia ja elämyksiä elämään.
❌
Jos voittaisin lotossa: Hankkisin lentolupakirjan, ostaisin Dornierin privajetin ja elettäis vanlifen sijasta planelifea ympäri maailmaa. #dreambig
❌
Paha tapani: Oon todella sotkuinen muija, en osaa viedä tavaroita paikoilleen.
❌
Hyvät tapani: Osaan taikoa herkullista ruokaa "tyhjästä" jääkaapista.
❌
Suklaapatukat top3: Jim, DaCapo, Pätkis. En oikein kyllä välitä suklaasta.

Oliko yllätyksiä? Haastan sut jakamaan oman ystävänkirjan sivun feedissä! Laita DM niin lähetän sulle kysymykset.

#ystäväkirja #yrittäjä #naisyrittäjät #digiyrittäjä #matkabloggaaja
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

❤YSTÄVÄKIRJASIVUNI❤

Lentisjoukkuekaverini ja Norjan seikkailijanainen @monnihimari oli tehnyt tämän ja sen nähtyäni halusin tehdä itsestäni tämän ihanan 90-lukua huutavan esittelyn!

Nimi: Sari Kilpiäinen
❌
Syntynyt: Hämeenlinnassa kohta 38 vuotta sitten.
❌
Kotipaikka: Hyvinkää since 2019.
❌
Perhe: @tombrunberg, 4v. esikoinen ja tuleva heinäkuinen
❌
Harrastan: Talvipakoja, nyt enemmänkin haaveilua niistä, Torittamista, espanjan opiskelua, itsensä kehittämistä. People watching kahvi kädessä (ks. kuva). Vielä olis kiva palata lentiskentällekin.
❌
Luonteenpiirteeni: Rohkea päätöksentekijä, joka ei kestä jahkailua, vitkastelua tai byrokratiaa. Jännä muuten, et oon yrittäjä…
❌
Haaveammattini: Paikka- ja aikariippumaton digiyrittäjä, eli oon siinä nyt.
❌
Koulutukseni: Tradenomi AMK (markkinointi, yrittäjyys), Hallintotieteiden kandi (julkisoikeus, vakuutustiede ja yritysjuridiikka), personal trainer.
❌
Inhoan: KYLMÄÄ ja PIMEÄÄ!
❌
Lempiruoka: Chiang Maissa, Siri Mangkalajarn soi 1 kulmaravintolan paistettu riisi. Nautitaan jääkylmän lasipullokokiksen kanssa.
❌
Lempisarja: Billions(!!!), La Casa de Papel, The Big Bang Theory, Frendit.
❌
Lempiväri: Auringonlaskun värjäämä pastellitaivas kattoterassilta ihasteltuna
❌
Olen ystävänä: Aina auttamassa, mutta unohdan liian usein pitää yhteyttä. Onneks on WA!
❌
Toivon: Voivani asuttaa kahta maata ja tarjota lapsilleni erilaisia kokeumuksia ja elämyksiä elämään.
❌
Jos voittaisin lotossa: Hankkisin lentolupakirjan, ostaisin Dornierin privajetin ja elettäis vanlifen sijasta planelifea ympäri maailmaa. #dreambig
❌
Paha tapani: Oon todella sotkuinen muija, en osaa viedä tavaroita paikoilleen.
❌
Hyvät tapani: Osaan taikoa herkullista ruokaa "tyhjästä" jääkaapista.
❌
Suklaapatukat top3: Jim, DaCapo, Pätkis. En oikein kyllä välitä suklaasta.

Oliko yllätyksiä? Haastan sut jakamaan oman ystävänkirjan sivun feedissä! Laita DM niin lähetän sulle kysymykset.

#ystäväkirja #yrittäjä #naisyrittäjät #digiyrittäjä #matkabloggaaja

5 months ago
View on Instagram |
1/4
Mä oon kokenut tosi vahvaa jumitusta oman osaamisen myymisen kanssa. 

Sama juttu oli työelämässä. Innostun monista jutuista ja tiedän monista asioista paljon mutta en koe erikoista vahvuutta missään.

Aluksi tulin tunnetuksi Instagram-markkinoinnin osaajana Somelemonin kautta ja edelleen teen niitä valmennuksia.

Sitten halusin puhua enemmän siitä, miten osaamista voi myydä verkkokurssien muodossa. Mutta se itse verkkokurssien tekeminenkään ei oo se "mun juttu".

Mun vahvuus ehdottomasti on sisältömarkkinoinnissa ja tiedän sen 100% toimivaksi, koska ilman sitä, ei oma yrittäjyys olis koskaan ollut mahdollista.

Mutta siihen liittyy niin paljon - pelkästään kanavina esim. some (orgaaninen & maksettu), sähköpostilista, nettisivut, blogi.

Siihen päälle vielä strategia, sisällönsuunnittelu ja -tuotanto. Niissäkin pystyn auttamaan. 

Ja silti musta tuntuu, että ei mun osaamisesta oo mitään hyötyä kenellekään, koska nää on niin itsestään selviä juttuja kaikille yrittäjille! 

Ootko käynyt läpi samanlaisia keloja? Mikä sua on auttanut?

#yrittäjyys #digiyrittäjyys #naisyrittäjät
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Mä oon kokenut tosi vahvaa jumitusta oman osaamisen myymisen kanssa.

Sama juttu oli työelämässä. Innostun monista jutuista ja tiedän monista asioista paljon mutta en koe erikoista vahvuutta missään.

Aluksi tulin tunnetuksi Instagram-markkinoinnin osaajana Somelemonin kautta ja edelleen teen niitä valmennuksia.

Sitten halusin puhua enemmän siitä, miten osaamista voi myydä verkkokurssien muodossa. Mutta se itse verkkokurssien tekeminenkään ei oo se "mun juttu".

Mun vahvuus ehdottomasti on sisältömarkkinoinnissa ja tiedän sen 100% toimivaksi, koska ilman sitä, ei oma yrittäjyys olis koskaan ollut mahdollista.

Mutta siihen liittyy niin paljon – pelkästään kanavina esim. some (orgaaninen & maksettu), sähköpostilista, nettisivut, blogi.

Siihen päälle vielä strategia, sisällönsuunnittelu ja -tuotanto. Niissäkin pystyn auttamaan.

Ja silti musta tuntuu, että ei mun osaamisesta oo mitään hyötyä kenellekään, koska nää on niin itsestään selviä juttuja kaikille yrittäjille!

Ootko käynyt läpi samanlaisia keloja? Mikä sua on auttanut?

#yrittäjyys #digiyrittäjyys #naisyrittäjät

6 months ago
View on Instagram |
2/4
"Tilaa tästä meidän uutiskirje"

Öö. Miksi?

Ketä kiinnostaa firmojen kuulumiset? "Meille on nimitetty uusi asiakkuuspäällikkö". No jee! 

Jos sä oot Gmailin käyttäjä, voit käydä katsomassa mitä kaikkea kivaa uutiskirjettä sulle tuleekaan sinne "promotions" tai "updates" välilehdelle.

Ja noi välilehdethän on kyllä sellainen paikka, mihin ei haluaisi oman viestin päätyvän. Onneksi on tiettyjä tapoja, joilla siihen voi itse vaikuttaa. 

Kuten vaikka se, että kääntää sähköpostien fokuksen yleisöön ja unohtaa itsensä. Eli käännä me me me (tai mä mä mä) --> sinä, sinä, sinä. 

Tällöin ihan huomaamatta alat lähettämään sähköposteja, jotka ovat ihan muuta kuin firman kuulumisia. 

Mikäli haluat lopettaa uutiskirjeiden lähettämisen ja siirtyä tuottamaan kiinnostavia ja erottautuvia sähköposteja, tuu mukaan Säväyttävä Sähköpostilista -koulutukseen, linkki profiilissa.

Jos epäilet vielä, niin pistä mulle DM:ää ja katsotaan olisko tää sulle sopiva ❤️

#yrittäjyys #naisyrittäjät #digiyrittäjät #somefi #somemarkkinointi #digimarkkinointi #sähköpostimarkkinointi #sähköpostilista #digiyrittäjä #verkkokurssit
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

"Tilaa tästä meidän uutiskirje"

Öö. Miksi?

Ketä kiinnostaa firmojen kuulumiset? "Meille on nimitetty uusi asiakkuuspäällikkö". No jee!

Jos sä oot Gmailin käyttäjä, voit käydä katsomassa mitä kaikkea kivaa uutiskirjettä sulle tuleekaan sinne "promotions" tai "updates" välilehdelle.

Ja noi välilehdethän on kyllä sellainen paikka, mihin ei haluaisi oman viestin päätyvän. Onneksi on tiettyjä tapoja, joilla siihen voi itse vaikuttaa.

Kuten vaikka se, että kääntää sähköpostien fokuksen yleisöön ja unohtaa itsensä. Eli käännä me me me (tai mä mä mä) –> sinä, sinä, sinä.

Tällöin ihan huomaamatta alat lähettämään sähköposteja, jotka ovat ihan muuta kuin firman kuulumisia.

Mikäli haluat lopettaa uutiskirjeiden lähettämisen ja siirtyä tuottamaan kiinnostavia ja erottautuvia sähköposteja, tuu mukaan Säväyttävä Sähköpostilista -koulutukseen, linkki profiilissa.

Jos epäilet vielä, niin pistä mulle DM:ää ja katsotaan olisko tää sulle sopiva ❤️

#yrittäjyys #naisyrittäjät #digiyrittäjät #somefi #somemarkkinointi #digimarkkinointi #sähköpostimarkkinointi #sähköpostilista #digiyrittäjä #verkkokurssit

8 months ago
View on Instagram |
3/4
Kukapa ei haluaisi tehdä markkinointia, joka kiinnostaa?

Selvennetään vielä, että kun puhun markkinoinninista, puhun sisällöistä joita tuotat. Ne voi olla sisältöjä tänne Instaan, tai blogiin, tai Youtubeen. Kanavalla ei oo väliä.

Jos mietit omia ostoksiasi viime aikoina, millainen markkinointi on saanut sut avaamaan lompakon nyörejä?

Tuskin on ollut tyrkyttävä ja spämmäävää?

Moni mieltää erityisesti sähköpostimarkkinoinnin tuollaiseksi tyrkyksi ja siksi ehkä ei uskalla perustaa sähköpostilistaa. Tai ehkä uskaltaa, mutta sitten ei uskalla laittaa viestiä listalaisille, koska koskee sen spämmiksi.

Mun mielestä hyvä sähköpostimarkkinointi ticks all the boxes mitä tulee tykättyyn markkinointiin. Ja joo, sitäkin voi tehdä tosi paskasti. Ja usein tehdäänkin.

Tärkein pointti hyvään sähköpostimarkkinointiin on se, että me kunnioitetaan sen vastaanottajan inboxia. Se ei tarkoita sitä, että inboxia pitäisi lähestyä harvoin, vaan sitä, että sinne lähetetään vaan ja ainoastaan timanttista sisältöä. 

Kenen sähköpostit sä avaat aina, koska tiedät saavasi hyvää settiä kerrasta toiseen? 

#yrittäjyys #yrittäjät #digiyrittäjä #digiyrittäjyys #markkinointi #digimarkkinointi #vaikuttajamarkkinointi #naisyrittäjät #somemarkkinointi
Kukapa ei haluaisi tehdä markkinointia, joka kiinnostaa?

Selvennetään vielä, että kun puhun markkinoinninista, puhun sisällöistä joita tuotat. Ne voi olla sisältöjä tänne Instaan, tai blogiin, tai Youtubeen. Kanavalla ei oo väliä.

Jos mietit omia ostoksiasi viime aikoina, millainen markkinointi on saanut sut avaamaan lompakon nyörejä?

Tuskin on ollut tyrkyttävä ja spämmäävää?

Moni mieltää erityisesti sähköpostimarkkinoinnin tuollaiseksi tyrkyksi ja siksi ehkä ei uskalla perustaa sähköpostilistaa. Tai ehkä uskaltaa, mutta sitten ei uskalla laittaa viestiä listalaisille, koska koskee sen spämmiksi.

Mun mielestä hyvä sähköpostimarkkinointi ticks all the boxes mitä tulee tykättyyn markkinointiin. Ja joo, sitäkin voi tehdä tosi paskasti. Ja usein tehdäänkin.

Tärkein pointti hyvään sähköpostimarkkinointiin on se, että me kunnioitetaan sen vastaanottajan inboxia. Se ei tarkoita sitä, että inboxia pitäisi lähestyä harvoin, vaan sitä, että sinne lähetetään vaan ja ainoastaan timanttista sisältöä. 

Kenen sähköpostit sä avaat aina, koska tiedät saavasi hyvää settiä kerrasta toiseen? 

#yrittäjyys #yrittäjät #digiyrittäjä #digiyrittäjyys #markkinointi #digimarkkinointi #vaikuttajamarkkinointi #naisyrittäjät #somemarkkinointi
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Kukapa ei haluaisi tehdä markkinointia, joka kiinnostaa?

Selvennetään vielä, että kun puhun markkinoinninista, puhun sisällöistä joita tuotat. Ne voi olla sisältöjä tänne Instaan, tai blogiin, tai Youtubeen. Kanavalla ei oo väliä.

Jos mietit omia ostoksiasi viime aikoina, millainen markkinointi on saanut sut avaamaan lompakon nyörejä?

Tuskin on ollut tyrkyttävä ja spämmäävää?

Moni mieltää erityisesti sähköpostimarkkinoinnin tuollaiseksi tyrkyksi ja siksi ehkä ei uskalla perustaa sähköpostilistaa. Tai ehkä uskaltaa, mutta sitten ei uskalla laittaa viestiä listalaisille, koska koskee sen spämmiksi.

Mun mielestä hyvä sähköpostimarkkinointi ticks all the boxes mitä tulee tykättyyn markkinointiin. Ja joo, sitäkin voi tehdä tosi paskasti. Ja usein tehdäänkin.

Tärkein pointti hyvään sähköpostimarkkinointiin on se, että me kunnioitetaan sen vastaanottajan inboxia. Se ei tarkoita sitä, että inboxia pitäisi lähestyä harvoin, vaan sitä, että sinne lähetetään vaan ja ainoastaan timanttista sisältöä.

Kenen sähköpostit sä avaat aina, koska tiedät saavasi hyvää settiä kerrasta toiseen?

#yrittäjyys #yrittäjät #digiyrittäjä #digiyrittäjyys #markkinointi #digimarkkinointi #vaikuttajamarkkinointi #naisyrittäjät #somemarkkinointi

8 months ago
View on Instagram |
4/4

Recent Posts

  • Sisältökalenteri blogiin – Miksi sitä tarvitaan ja kuinka se tehdään!

    September 15, 2021
  • 3 suurinta syytä, miksi et saa kaupallisia yhteistöitä

    August 9, 2021
  • Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!

    June 23, 2021

Instagram

❤YSTÄVÄKIRJASIVUNI❤

Lentisjoukkuekaverini ja Norjan seikkailijanainen @monnihimari oli tehnyt tämän ja sen nähtyäni halusin tehdä itsestäni tämän ihanan 90-lukua huutavan esittelyn!

Nimi: Sari Kilpiäinen
❌
Syntynyt: Hämeenlinnassa kohta 38 vuotta sitten.
❌
Kotipaikka: Hyvinkää since 2019.
❌
Perhe: @tombrunberg, 4v. esikoinen ja tuleva heinäkuinen
❌
Harrastan: Talvipakoja, nyt enemmänkin haaveilua niistä, Torittamista, espanjan opiskelua, itsensä kehittämistä. People watching kahvi kädessä (ks. kuva). Vielä olis kiva palata lentiskentällekin.
❌
Luonteenpiirteeni: Rohkea päätöksentekijä, joka ei kestä jahkailua, vitkastelua tai byrokratiaa. Jännä muuten, et oon yrittäjä...
❌
Haaveammattini: Paikka- ja aikariippumaton digiyrittäjä, eli oon siinä nyt. 
❌
Koulutukseni: Tradenomi AMK (markkinointi, yrittäjyys), Hallintotieteiden kandi (julkisoikeus, vakuutustiede ja yritysjuridiikka), personal trainer.
❌
Inhoan: KYLMÄÄ ja PIMEÄÄ!
❌
Lempiruoka: Chiang Maissa, Siri Mangkalajarn soi 1 kulmaravintolan paistettu riisi. Nautitaan jääkylmän lasipullokokiksen kanssa.
❌
Lempisarja: Billions(!!!), La Casa de Papel, The Big Bang Theory, Frendit.
❌
Lempiväri: Auringonlaskun värjäämä pastellitaivas kattoterassilta ihasteltuna
❌
Olen ystävänä: Aina auttamassa, mutta unohdan liian usein pitää yhteyttä. Onneks on WA!
❌
Toivon: Voivani asuttaa kahta maata ja tarjota lapsilleni erilaisia kokeumuksia ja elämyksiä elämään.
❌
Jos voittaisin lotossa: Hankkisin lentolupakirjan, ostaisin Dornierin privajetin ja elettäis vanlifen sijasta planelifea ympäri maailmaa. #dreambig
❌
Paha tapani: Oon todella sotkuinen muija, en osaa viedä tavaroita paikoilleen.
❌
Hyvät tapani: Osaan taikoa herkullista ruokaa "tyhjästä" jääkaapista.
❌
Suklaapatukat top3: Jim, DaCapo, Pätkis. En oikein kyllä välitä suklaasta.

Oliko yllätyksiä? Haastan sut jakamaan oman ystävänkirjan sivun feedissä! Laita DM niin lähetän sulle kysymykset.

#ystäväkirja #yrittäjä #naisyrittäjät #digiyrittäjä #matkabloggaaja
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Tuntuuko, että blogi-inspiraatiosi ei kanna viikosta toiseen? Havahdutko usein siihen, ettet ole julkaissut mitään uutta moneen viikkoon?

Jotta blogisi kasvaisi, on sisältöjen tuottamisen oltava säännöllistä, pitkäjänteistä ja tarjottava oikeasti arvokasta sisältöä seuraajillesi. 

Jokaisen julkaistun blogipostauksen on herätettävä lukija ajattelemaan ja jopa kyseenalaistamaan omia toimintatapojaan. Jotta näin kävisi, on sisällön oltava asiakkaan arkea koskettavaa ja helposti samaistuttavaa.

Kuulostaako työläältä?

Myönnän, ei sisältöjen suunnittelu helppoa ole. Mutta jos joudut jokaisen julkaistun blogiartikkelin jälkeen miettimään, että mitä seuraavaksi julkaiset, on tämä artikkeli ratkaisu sinun ongelmaasi!

Nimittäin pureudun säännöllisen sisällön tuottamiseen ja näytän, kuinka voit laatia omaan aikatauluusi sopivan tavan tuottaa sisältöjä. Ja niin, että varmasti myös pysyt aikataulussa. 

Miksi blogille tarvitaan sisältökalenteri

Sisältökalenterin etuna on se, että voit suunnitella sisältösi etukäteen ja pystyt pitämään toimintasi organisoituna. Kaaos ei todellakaan ruoki luovuutta, siksi on hyvä olla hieman edellä aikaa.

Sisältökalenterista näet yhdellä silmäyksellä, mitä sisältöjä sinun tulisi julkaista tällä viikolla ja mitä taas tuottaa ensi viikolle. Jatkossa siis sinulla on bufferia sisällöissäsi, sillä mikään ei ole kauheampi tilanne, kuin väkisin yrittää keksiä jotain kirjoitettavaa huomatessaan, ettei ole kahteen viikkoon julkaissut yhtään blogipostausta.

Voinet varmaan olla samaa mieltä siitä, että tuollainen “kunhan nyt julkasen jotain” blogipostaus harvemmin antaa mitään lisäarvoa lukijalle. Siksi suunnitelmallisuus on kaiken A ja O. Bloggaamisen suunnittelusta on hyvä tehdä alusta asti rutiini ja pitää siitä kiinni yhtä tiukasti, kun pitäisit kiinni omista treeneistä tai tapaamisista.

Suunnitteluun ei tarvitse uhrata tunteja viikossa, jo 15-30 minuuttia riittää! On kuitenkin tärkeää pitää myös isot linjat mielessä, siksi suunnittelua kannattaa tehdä ainakin kuukausitasolla mutta myös miettiä tavoitteita tulevalle 12 kuukaudelle.

Esimerkiksi juoksuun keskittynyt personal trainer miettii tietenkin sisällöt niin, että talvella keskitytään sisätreeneihin ja kesällä ulkotreeneihin sekä kilpailukauteen, kuten maratonharjoitteluun. Kannattaa myös ottaa oman aihepiirin isot tapahtumat huomioon, tässä tapauksessa voisi nostaa esiin Tukholman maratonin sekä Helsinki City Runin sekä omat valmennukset ja verkkokurssien lanseeraukset.

Näitä silmällä pitäen voi tuottaa lukijoilleen hyvin arvokasta sisältöä. HCR juostaan alkukeväästä, joten maaliskuussa juoksukouluaan pitävä juoksuvalmentaja voi herätellä ihmisiä innostumaan puolimaratonille treenaamisesta jo tammi-/helmikuussa.

Sisältösuunnitelma – Blogin julkaisutahti 

Tämän jälkeen mieti, kuinka monta kertaa viikossa haluat julkaista? Blogipostausten pituus on hyvä olla vähintään 300 sanaa, joten pohdi, kuinka paljon sinulla on aikaa käytössä. Yhden blogipostauksen kirjoitus on täysin yksilöllistä, joten tätä ajanhallinta-asiaa voi ainoastaan opetella!

Jos julkaiset yhden blogipostauksen viikossa, tarvitset siis vuodeksi 52 blogipostausta. Loppupeleissä se ei ole paljoa. Itse pystyn kirjoittamaan 3-4 postausta päivässä, joten parissa viikossa pystyisin tuottamaan koko vuoden sisällöt. Mutta en koe tätä järkevänä, sillä minun on vaikea tietää 5kk päähän, että mikä on sillä hetkellä ajankohtaista.

Blogia perustaessa onkin järkevää tehdä kerralla useita evergreen sisältöjä, jotta blogi saa heti buustia ja mahdollisesti liikennettäkin.

Blogin kuukausittainen sisältösuunnitelma

Kuukausittaista suunnitelmaa tehdessä aloitan otsikkolistauksesta eli sisältöideoista. Itse tykkään käyttää tähän Trelloa, jonne luon kaksi listaa – ideat ja julkaisukalenteri. Ideat -listalle luon jokaiselle sisältöidealle oman kortin ja kortin sisään kirjoitan heti 3-4 ranskalaista viivaa, mitä aion tässä artikkelissa käsitellä. Tätä listaa päivitän aina, kun ideoita tulee.

Julkaisukalenteri -listan teen kuukausittain. Eli tammikuulle oma, helmikuulle oma jne. Sitten siirrän Ideat -listalta eri kuukausille valmiit ideat. Merkkaan otsikkoriville suunnitellun julkaisupäivän, sekä värin sen mukaan mikä artikkelin status on – vihreällä julkaisuvalmiit ja punaisella keskeneräiset. 

Tähän tyyliin ⬇︎

Tästä on helppo seurata, että mitä artikkelia nyt pitää olla tekemässä tai mihin panostaa seuraavaksi. Tämä on myös oiva tapa saada sisällöntuotantoon prosessi, josta on mahdollista ulkoistaa osa-alueita.

Esimerkiksi  joku muu kirjoittaa sinulle draftin artikkelista ja sinä editoit. Ehkä joku muu taas hoitaa kansikuvat yms. Tällöin pystytte tiiminä seuraamaan sisällöntuotantoa ja näette, mitä on mistäkin artikkelista tekemättä. 

Lisää vinkkejä blogiin, sisällöntuotantoon ja verkkokurssien markkinointiin löydät Läppäribisneksen Instasta.

5 months ago
View on Instagram |
1/6
Mä oon kokenut tosi vahvaa jumitusta oman osaamisen myymisen kanssa. 

Sama juttu oli työelämässä. Innostun monista jutuista ja tiedän monista asioista paljon mutta en koe erikoista vahvuutta missään.

Aluksi tulin tunnetuksi Instagram-markkinoinnin osaajana Somelemonin kautta ja edelleen teen niitä valmennuksia.

Sitten halusin puhua enemmän siitä, miten osaamista voi myydä verkkokurssien muodossa. Mutta se itse verkkokurssien tekeminenkään ei oo se "mun juttu".

Mun vahvuus ehdottomasti on sisältömarkkinoinnissa ja tiedän sen 100% toimivaksi, koska ilman sitä, ei oma yrittäjyys olis koskaan ollut mahdollista.

Mutta siihen liittyy niin paljon - pelkästään kanavina esim. some (orgaaninen & maksettu), sähköpostilista, nettisivut, blogi.

Siihen päälle vielä strategia, sisällönsuunnittelu ja -tuotanto. Niissäkin pystyn auttamaan. 

Ja silti musta tuntuu, että ei mun osaamisesta oo mitään hyötyä kenellekään, koska nää on niin itsestään selviä juttuja kaikille yrittäjille! 

Ootko käynyt läpi samanlaisia keloja? Mikä sua on auttanut?

#yrittäjyys #digiyrittäjyys #naisyrittäjät
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Tuntuuko, että blogi-inspiraatiosi ei kanna viikosta toiseen? Havahdutko usein siihen, ettet ole julkaissut mitään uutta moneen viikkoon?

Jotta blogisi kasvaisi, on sisältöjen tuottamisen oltava säännöllistä, pitkäjänteistä ja tarjottava oikeasti arvokasta sisältöä seuraajillesi. 

Jokaisen julkaistun blogipostauksen on herätettävä lukija ajattelemaan ja jopa kyseenalaistamaan omia toimintatapojaan. Jotta näin kävisi, on sisällön oltava asiakkaan arkea koskettavaa ja helposti samaistuttavaa.

Kuulostaako työläältä?

Myönnän, ei sisältöjen suunnittelu helppoa ole. Mutta jos joudut jokaisen julkaistun blogiartikkelin jälkeen miettimään, että mitä seuraavaksi julkaiset, on tämä artikkeli ratkaisu sinun ongelmaasi!

Nimittäin pureudun säännöllisen sisällön tuottamiseen ja näytän, kuinka voit laatia omaan aikatauluusi sopivan tavan tuottaa sisältöjä. Ja niin, että varmasti myös pysyt aikataulussa. 

Miksi blogille tarvitaan sisältökalenteri

Sisältökalenterin etuna on se, että voit suunnitella sisältösi etukäteen ja pystyt pitämään toimintasi organisoituna. Kaaos ei todellakaan ruoki luovuutta, siksi on hyvä olla hieman edellä aikaa.

Sisältökalenterista näet yhdellä silmäyksellä, mitä sisältöjä sinun tulisi julkaista tällä viikolla ja mitä taas tuottaa ensi viikolle. Jatkossa siis sinulla on bufferia sisällöissäsi, sillä mikään ei ole kauheampi tilanne, kuin väkisin yrittää keksiä jotain kirjoitettavaa huomatessaan, ettei ole kahteen viikkoon julkaissut yhtään blogipostausta.

Voinet varmaan olla samaa mieltä siitä, että tuollainen “kunhan nyt julkasen jotain” blogipostaus harvemmin antaa mitään lisäarvoa lukijalle. Siksi suunnitelmallisuus on kaiken A ja O. Bloggaamisen suunnittelusta on hyvä tehdä alusta asti rutiini ja pitää siitä kiinni yhtä tiukasti, kun pitäisit kiinni omista treeneistä tai tapaamisista.

Suunnitteluun ei tarvitse uhrata tunteja viikossa, jo 15-30 minuuttia riittää! On kuitenkin tärkeää pitää myös isot linjat mielessä, siksi suunnittelua kannattaa tehdä ainakin kuukausitasolla mutta myös miettiä tavoitteita tulevalle 12 kuukaudelle.

Esimerkiksi juoksuun keskittynyt personal trainer miettii tietenkin sisällöt niin, että talvella keskitytään sisätreeneihin ja kesällä ulkotreeneihin sekä kilpailukauteen, kuten maratonharjoitteluun. Kannattaa myös ottaa oman aihepiirin isot tapahtumat huomioon, tässä tapauksessa voisi nostaa esiin Tukholman maratonin sekä Helsinki City Runin sekä omat valmennukset ja verkkokurssien lanseeraukset.

Näitä silmällä pitäen voi tuottaa lukijoilleen hyvin arvokasta sisältöä. HCR juostaan alkukeväästä, joten maaliskuussa juoksukouluaan pitävä juoksuvalmentaja voi herätellä ihmisiä innostumaan puolimaratonille treenaamisesta jo tammi-/helmikuussa.

Sisältösuunnitelma – Blogin julkaisutahti 

Tämän jälkeen mieti, kuinka monta kertaa viikossa haluat julkaista? Blogipostausten pituus on hyvä olla vähintään 300 sanaa, joten pohdi, kuinka paljon sinulla on aikaa käytössä. Yhden blogipostauksen kirjoitus on täysin yksilöllistä, joten tätä ajanhallinta-asiaa voi ainoastaan opetella!

Jos julkaiset yhden blogipostauksen viikossa, tarvitset siis vuodeksi 52 blogipostausta. Loppupeleissä se ei ole paljoa. Itse pystyn kirjoittamaan 3-4 postausta päivässä, joten parissa viikossa pystyisin tuottamaan koko vuoden sisällöt. Mutta en koe tätä järkevänä, sillä minun on vaikea tietää 5kk päähän, että mikä on sillä hetkellä ajankohtaista.

Blogia perustaessa onkin järkevää tehdä kerralla useita evergreen sisältöjä, jotta blogi saa heti buustia ja mahdollisesti liikennettäkin.

Blogin kuukausittainen sisältösuunnitelma

Kuukausittaista suunnitelmaa tehdessä aloitan otsikkolistauksesta eli sisältöideoista. Itse tykkään käyttää tähän Trelloa, jonne luon kaksi listaa – ideat ja julkaisukalenteri. Ideat -listalle luon jokaiselle sisältöidealle oman kortin ja kortin sisään kirjoitan heti 3-4 ranskalaista viivaa, mitä aion tässä artikkelissa käsitellä. Tätä listaa päivitän aina, kun ideoita tulee.

Julkaisukalenteri -listan teen kuukausittain. Eli tammikuulle oma, helmikuulle oma jne. Sitten siirrän Ideat -listalta eri kuukausille valmiit ideat. Merkkaan otsikkoriville suunnitellun julkaisupäivän, sekä värin sen mukaan mikä artikkelin status on – vihreällä julkaisuvalmiit ja punaisella keskeneräiset. 

Tähän tyyliin ⬇︎

Tästä on helppo seurata, että mitä artikkelia nyt pitää olla tekemässä tai mihin panostaa seuraavaksi. Tämä on myös oiva tapa saada sisällöntuotantoon prosessi, josta on mahdollista ulkoistaa osa-alueita.

Esimerkiksi  joku muu kirjoittaa sinulle draftin artikkelista ja sinä editoit. Ehkä joku muu taas hoitaa kansikuvat yms. Tällöin pystytte tiiminä seuraamaan sisällöntuotantoa ja näette, mitä on mistäkin artikkelista tekemättä. 

Lisää vinkkejä blogiin, sisällöntuotantoon ja verkkokurssien markkinointiin löydät Läppäribisneksen Instasta.

6 months ago
View on Instagram |
2/6
"Tilaa tästä meidän uutiskirje"

Öö. Miksi?

Ketä kiinnostaa firmojen kuulumiset? "Meille on nimitetty uusi asiakkuuspäällikkö". No jee! 

Jos sä oot Gmailin käyttäjä, voit käydä katsomassa mitä kaikkea kivaa uutiskirjettä sulle tuleekaan sinne "promotions" tai "updates" välilehdelle.

Ja noi välilehdethän on kyllä sellainen paikka, mihin ei haluaisi oman viestin päätyvän. Onneksi on tiettyjä tapoja, joilla siihen voi itse vaikuttaa. 

Kuten vaikka se, että kääntää sähköpostien fokuksen yleisöön ja unohtaa itsensä. Eli käännä me me me (tai mä mä mä) --> sinä, sinä, sinä. 

Tällöin ihan huomaamatta alat lähettämään sähköposteja, jotka ovat ihan muuta kuin firman kuulumisia. 

Mikäli haluat lopettaa uutiskirjeiden lähettämisen ja siirtyä tuottamaan kiinnostavia ja erottautuvia sähköposteja, tuu mukaan Säväyttävä Sähköpostilista -koulutukseen, linkki profiilissa.

Jos epäilet vielä, niin pistä mulle DM:ää ja katsotaan olisko tää sulle sopiva ❤️

#yrittäjyys #naisyrittäjät #digiyrittäjät #somefi #somemarkkinointi #digimarkkinointi #sähköpostimarkkinointi #sähköpostilista #digiyrittäjä #verkkokurssit
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Tuntuuko, että blogi-inspiraatiosi ei kanna viikosta toiseen? Havahdutko usein siihen, ettet ole julkaissut mitään uutta moneen viikkoon?

Jotta blogisi kasvaisi, on sisältöjen tuottamisen oltava säännöllistä, pitkäjänteistä ja tarjottava oikeasti arvokasta sisältöä seuraajillesi. 

Jokaisen julkaistun blogipostauksen on herätettävä lukija ajattelemaan ja jopa kyseenalaistamaan omia toimintatapojaan. Jotta näin kävisi, on sisällön oltava asiakkaan arkea koskettavaa ja helposti samaistuttavaa.

Kuulostaako työläältä?

Myönnän, ei sisältöjen suunnittelu helppoa ole. Mutta jos joudut jokaisen julkaistun blogiartikkelin jälkeen miettimään, että mitä seuraavaksi julkaiset, on tämä artikkeli ratkaisu sinun ongelmaasi!

Nimittäin pureudun säännöllisen sisällön tuottamiseen ja näytän, kuinka voit laatia omaan aikatauluusi sopivan tavan tuottaa sisältöjä. Ja niin, että varmasti myös pysyt aikataulussa. 

Miksi blogille tarvitaan sisältökalenteri

Sisältökalenterin etuna on se, että voit suunnitella sisältösi etukäteen ja pystyt pitämään toimintasi organisoituna. Kaaos ei todellakaan ruoki luovuutta, siksi on hyvä olla hieman edellä aikaa.

Sisältökalenterista näet yhdellä silmäyksellä, mitä sisältöjä sinun tulisi julkaista tällä viikolla ja mitä taas tuottaa ensi viikolle. Jatkossa siis sinulla on bufferia sisällöissäsi, sillä mikään ei ole kauheampi tilanne, kuin väkisin yrittää keksiä jotain kirjoitettavaa huomatessaan, ettei ole kahteen viikkoon julkaissut yhtään blogipostausta.

Voinet varmaan olla samaa mieltä siitä, että tuollainen “kunhan nyt julkasen jotain” blogipostaus harvemmin antaa mitään lisäarvoa lukijalle. Siksi suunnitelmallisuus on kaiken A ja O. Bloggaamisen suunnittelusta on hyvä tehdä alusta asti rutiini ja pitää siitä kiinni yhtä tiukasti, kun pitäisit kiinni omista treeneistä tai tapaamisista.

Suunnitteluun ei tarvitse uhrata tunteja viikossa, jo 15-30 minuuttia riittää! On kuitenkin tärkeää pitää myös isot linjat mielessä, siksi suunnittelua kannattaa tehdä ainakin kuukausitasolla mutta myös miettiä tavoitteita tulevalle 12 kuukaudelle.

Esimerkiksi juoksuun keskittynyt personal trainer miettii tietenkin sisällöt niin, että talvella keskitytään sisätreeneihin ja kesällä ulkotreeneihin sekä kilpailukauteen, kuten maratonharjoitteluun. Kannattaa myös ottaa oman aihepiirin isot tapahtumat huomioon, tässä tapauksessa voisi nostaa esiin Tukholman maratonin sekä Helsinki City Runin sekä omat valmennukset ja verkkokurssien lanseeraukset.

Näitä silmällä pitäen voi tuottaa lukijoilleen hyvin arvokasta sisältöä. HCR juostaan alkukeväästä, joten maaliskuussa juoksukouluaan pitävä juoksuvalmentaja voi herätellä ihmisiä innostumaan puolimaratonille treenaamisesta jo tammi-/helmikuussa.

Sisältösuunnitelma – Blogin julkaisutahti 

Tämän jälkeen mieti, kuinka monta kertaa viikossa haluat julkaista? Blogipostausten pituus on hyvä olla vähintään 300 sanaa, joten pohdi, kuinka paljon sinulla on aikaa käytössä. Yhden blogipostauksen kirjoitus on täysin yksilöllistä, joten tätä ajanhallinta-asiaa voi ainoastaan opetella!

Jos julkaiset yhden blogipostauksen viikossa, tarvitset siis vuodeksi 52 blogipostausta. Loppupeleissä se ei ole paljoa. Itse pystyn kirjoittamaan 3-4 postausta päivässä, joten parissa viikossa pystyisin tuottamaan koko vuoden sisällöt. Mutta en koe tätä järkevänä, sillä minun on vaikea tietää 5kk päähän, että mikä on sillä hetkellä ajankohtaista.

Blogia perustaessa onkin järkevää tehdä kerralla useita evergreen sisältöjä, jotta blogi saa heti buustia ja mahdollisesti liikennettäkin.

Blogin kuukausittainen sisältösuunnitelma

Kuukausittaista suunnitelmaa tehdessä aloitan otsikkolistauksesta eli sisältöideoista. Itse tykkään käyttää tähän Trelloa, jonne luon kaksi listaa – ideat ja julkaisukalenteri. Ideat -listalle luon jokaiselle sisältöidealle oman kortin ja kortin sisään kirjoitan heti 3-4 ranskalaista viivaa, mitä aion tässä artikkelissa käsitellä. Tätä listaa päivitän aina, kun ideoita tulee.

Julkaisukalenteri -listan teen kuukausittain. Eli tammikuulle oma, helmikuulle oma jne. Sitten siirrän Ideat -listalta eri kuukausille valmiit ideat. Merkkaan otsikkoriville suunnitellun julkaisupäivän, sekä värin sen mukaan mikä artikkelin status on – vihreällä julkaisuvalmiit ja punaisella keskeneräiset. 

Tähän tyyliin ⬇︎

Tästä on helppo seurata, että mitä artikkelia nyt pitää olla tekemässä tai mihin panostaa seuraavaksi. Tämä on myös oiva tapa saada sisällöntuotantoon prosessi, josta on mahdollista ulkoistaa osa-alueita.

Esimerkiksi  joku muu kirjoittaa sinulle draftin artikkelista ja sinä editoit. Ehkä joku muu taas hoitaa kansikuvat yms. Tällöin pystytte tiiminä seuraamaan sisällöntuotantoa ja näette, mitä on mistäkin artikkelista tekemättä. 

Lisää vinkkejä blogiin, sisällöntuotantoon ja verkkokurssien markkinointiin löydät Läppäribisneksen Instasta.

8 months ago
View on Instagram |
3/6
Kukapa ei haluaisi tehdä markkinointia, joka kiinnostaa?

Selvennetään vielä, että kun puhun markkinoinninista, puhun sisällöistä joita tuotat. Ne voi olla sisältöjä tänne Instaan, tai blogiin, tai Youtubeen. Kanavalla ei oo väliä.

Jos mietit omia ostoksiasi viime aikoina, millainen markkinointi on saanut sut avaamaan lompakon nyörejä?

Tuskin on ollut tyrkyttävä ja spämmäävää?

Moni mieltää erityisesti sähköpostimarkkinoinnin tuollaiseksi tyrkyksi ja siksi ehkä ei uskalla perustaa sähköpostilistaa. Tai ehkä uskaltaa, mutta sitten ei uskalla laittaa viestiä listalaisille, koska koskee sen spämmiksi.

Mun mielestä hyvä sähköpostimarkkinointi ticks all the boxes mitä tulee tykättyyn markkinointiin. Ja joo, sitäkin voi tehdä tosi paskasti. Ja usein tehdäänkin.

Tärkein pointti hyvään sähköpostimarkkinointiin on se, että me kunnioitetaan sen vastaanottajan inboxia. Se ei tarkoita sitä, että inboxia pitäisi lähestyä harvoin, vaan sitä, että sinne lähetetään vaan ja ainoastaan timanttista sisältöä. 

Kenen sähköpostit sä avaat aina, koska tiedät saavasi hyvää settiä kerrasta toiseen? 

#yrittäjyys #yrittäjät #digiyrittäjä #digiyrittäjyys #markkinointi #digimarkkinointi #vaikuttajamarkkinointi #naisyrittäjät #somemarkkinointi
Kukapa ei haluaisi tehdä markkinointia, joka kiinnostaa?

Selvennetään vielä, että kun puhun markkinoinninista, puhun sisällöistä joita tuotat. Ne voi olla sisältöjä tänne Instaan, tai blogiin, tai Youtubeen. Kanavalla ei oo väliä.

Jos mietit omia ostoksiasi viime aikoina, millainen markkinointi on saanut sut avaamaan lompakon nyörejä?

Tuskin on ollut tyrkyttävä ja spämmäävää?

Moni mieltää erityisesti sähköpostimarkkinoinnin tuollaiseksi tyrkyksi ja siksi ehkä ei uskalla perustaa sähköpostilistaa. Tai ehkä uskaltaa, mutta sitten ei uskalla laittaa viestiä listalaisille, koska koskee sen spämmiksi.

Mun mielestä hyvä sähköpostimarkkinointi ticks all the boxes mitä tulee tykättyyn markkinointiin. Ja joo, sitäkin voi tehdä tosi paskasti. Ja usein tehdäänkin.

Tärkein pointti hyvään sähköpostimarkkinointiin on se, että me kunnioitetaan sen vastaanottajan inboxia. Se ei tarkoita sitä, että inboxia pitäisi lähestyä harvoin, vaan sitä, että sinne lähetetään vaan ja ainoastaan timanttista sisältöä. 

Kenen sähköpostit sä avaat aina, koska tiedät saavasi hyvää settiä kerrasta toiseen? 

#yrittäjyys #yrittäjät #digiyrittäjä #digiyrittäjyys #markkinointi #digimarkkinointi #vaikuttajamarkkinointi #naisyrittäjät #somemarkkinointi
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Tuntuuko, että blogi-inspiraatiosi ei kanna viikosta toiseen? Havahdutko usein siihen, ettet ole julkaissut mitään uutta moneen viikkoon?

Jotta blogisi kasvaisi, on sisältöjen tuottamisen oltava säännöllistä, pitkäjänteistä ja tarjottava oikeasti arvokasta sisältöä seuraajillesi. 

Jokaisen julkaistun blogipostauksen on herätettävä lukija ajattelemaan ja jopa kyseenalaistamaan omia toimintatapojaan. Jotta näin kävisi, on sisällön oltava asiakkaan arkea koskettavaa ja helposti samaistuttavaa.

Kuulostaako työläältä?

Myönnän, ei sisältöjen suunnittelu helppoa ole. Mutta jos joudut jokaisen julkaistun blogiartikkelin jälkeen miettimään, että mitä seuraavaksi julkaiset, on tämä artikkeli ratkaisu sinun ongelmaasi!

Nimittäin pureudun säännöllisen sisällön tuottamiseen ja näytän, kuinka voit laatia omaan aikatauluusi sopivan tavan tuottaa sisältöjä. Ja niin, että varmasti myös pysyt aikataulussa. 

Miksi blogille tarvitaan sisältökalenteri

Sisältökalenterin etuna on se, että voit suunnitella sisältösi etukäteen ja pystyt pitämään toimintasi organisoituna. Kaaos ei todellakaan ruoki luovuutta, siksi on hyvä olla hieman edellä aikaa.

Sisältökalenterista näet yhdellä silmäyksellä, mitä sisältöjä sinun tulisi julkaista tällä viikolla ja mitä taas tuottaa ensi viikolle. Jatkossa siis sinulla on bufferia sisällöissäsi, sillä mikään ei ole kauheampi tilanne, kuin väkisin yrittää keksiä jotain kirjoitettavaa huomatessaan, ettei ole kahteen viikkoon julkaissut yhtään blogipostausta.

Voinet varmaan olla samaa mieltä siitä, että tuollainen “kunhan nyt julkasen jotain” blogipostaus harvemmin antaa mitään lisäarvoa lukijalle. Siksi suunnitelmallisuus on kaiken A ja O. Bloggaamisen suunnittelusta on hyvä tehdä alusta asti rutiini ja pitää siitä kiinni yhtä tiukasti, kun pitäisit kiinni omista treeneistä tai tapaamisista.

Suunnitteluun ei tarvitse uhrata tunteja viikossa, jo 15-30 minuuttia riittää! On kuitenkin tärkeää pitää myös isot linjat mielessä, siksi suunnittelua kannattaa tehdä ainakin kuukausitasolla mutta myös miettiä tavoitteita tulevalle 12 kuukaudelle.

Esimerkiksi juoksuun keskittynyt personal trainer miettii tietenkin sisällöt niin, että talvella keskitytään sisätreeneihin ja kesällä ulkotreeneihin sekä kilpailukauteen, kuten maratonharjoitteluun. Kannattaa myös ottaa oman aihepiirin isot tapahtumat huomioon, tässä tapauksessa voisi nostaa esiin Tukholman maratonin sekä Helsinki City Runin sekä omat valmennukset ja verkkokurssien lanseeraukset.

Näitä silmällä pitäen voi tuottaa lukijoilleen hyvin arvokasta sisältöä. HCR juostaan alkukeväästä, joten maaliskuussa juoksukouluaan pitävä juoksuvalmentaja voi herätellä ihmisiä innostumaan puolimaratonille treenaamisesta jo tammi-/helmikuussa.

Sisältösuunnitelma – Blogin julkaisutahti 

Tämän jälkeen mieti, kuinka monta kertaa viikossa haluat julkaista? Blogipostausten pituus on hyvä olla vähintään 300 sanaa, joten pohdi, kuinka paljon sinulla on aikaa käytössä. Yhden blogipostauksen kirjoitus on täysin yksilöllistä, joten tätä ajanhallinta-asiaa voi ainoastaan opetella!

Jos julkaiset yhden blogipostauksen viikossa, tarvitset siis vuodeksi 52 blogipostausta. Loppupeleissä se ei ole paljoa. Itse pystyn kirjoittamaan 3-4 postausta päivässä, joten parissa viikossa pystyisin tuottamaan koko vuoden sisällöt. Mutta en koe tätä järkevänä, sillä minun on vaikea tietää 5kk päähän, että mikä on sillä hetkellä ajankohtaista.

Blogia perustaessa onkin järkevää tehdä kerralla useita evergreen sisältöjä, jotta blogi saa heti buustia ja mahdollisesti liikennettäkin.

Blogin kuukausittainen sisältösuunnitelma

Kuukausittaista suunnitelmaa tehdessä aloitan otsikkolistauksesta eli sisältöideoista. Itse tykkään käyttää tähän Trelloa, jonne luon kaksi listaa – ideat ja julkaisukalenteri. Ideat -listalle luon jokaiselle sisältöidealle oman kortin ja kortin sisään kirjoitan heti 3-4 ranskalaista viivaa, mitä aion tässä artikkelissa käsitellä. Tätä listaa päivitän aina, kun ideoita tulee.

Julkaisukalenteri -listan teen kuukausittain. Eli tammikuulle oma, helmikuulle oma jne. Sitten siirrän Ideat -listalta eri kuukausille valmiit ideat. Merkkaan otsikkoriville suunnitellun julkaisupäivän, sekä värin sen mukaan mikä artikkelin status on – vihreällä julkaisuvalmiit ja punaisella keskeneräiset. 

Tähän tyyliin ⬇︎

Tästä on helppo seurata, että mitä artikkelia nyt pitää olla tekemässä tai mihin panostaa seuraavaksi. Tämä on myös oiva tapa saada sisällöntuotantoon prosessi, josta on mahdollista ulkoistaa osa-alueita.

Esimerkiksi  joku muu kirjoittaa sinulle draftin artikkelista ja sinä editoit. Ehkä joku muu taas hoitaa kansikuvat yms. Tällöin pystytte tiiminä seuraamaan sisällöntuotantoa ja näette, mitä on mistäkin artikkelista tekemättä. 

Lisää vinkkejä blogiin, sisällöntuotantoon ja verkkokurssien markkinointiin löydät Läppäribisneksen Instasta.

8 months ago
View on Instagram |
4/6
Jos viimeinen 1,5 vuotta opetti meille jotain, niin sen, että luottaminen yhteen tulovirtaan voi olla tosi riskialtista.

Olitpa yrittäjä, (tai sellaiseksi haluava), vaikuttaja tai perinteisesti päivätöissä, koskaan ei oo liian myöhäistä miettiä, miten voit lisätä ylimääräisiä tulovirtoja.

Yksi erittäin toimiva tapa tähän on verkkokurssi.

Verkkokurssin kautta voit luoda tasaista tuloa, joka tikittää taustalla, ilman, että sun tarvitsee tehdä sen parissa aktiivista työtä juurikaan.

Toimiva verkkokurssimyynti tarkoittaa myös sitä, että oot tosi lähellä aika- ja paikkariippumatonta läppäribisnes-yrittäjyyttä!

Sen myötä voit…

... vaihtaa paikkakuntaa tai lähteä vaikka ulkomaille, kun työ ei sido sinua enää yhteen paikkaan.

... työskennellä silloin, kun se sinulle sopii. Vaikka vain neljänä päivänä viikossa (kuten minä teen). 

... sovittaa yrittäjyyden sopimaan juuri sun elämäntilanteeseen. Enemmän aikaa tärkeille asioille, kuten perheelle.

Ja nyt seuraa se mutta.

Verkkokurssibisneksen käynnistäminen ei tapahdu sormia napsauttamalla.

Mä oon aloittanut viisi vuotta sitten opintojen ohella. Palasin päivätöihin, kun tie tuntui liian rankalta.

"Pakenin" avokonttorielämää äitiyslomalle ja vanhempainvapaan turvin rakensin mun bisneksen tällaiseksi, mitä se on nyt.

Jos sä oot valmis heittään all-in, niin se on ihan ok. Mut yhtä ok on aloittaa sivutoimisella verkkokurssibisneksellä. Se helpottaa sitä taloudellista epävarmuutta.

Jos oot päivätyössä, kysy, onko mahdollista siirtyä tekemään muutaman kuukauden ajaksi 4 päivän työviikkoa. 

Jos oot yrittäjä, mieti omaa ajankäyttöäsi. Onko asiakkaita, jotka vievät paljon aikaa, mutta tuovat huonosti tuloa? Heitä ne mäkeen. Pidä hyvät asiakkaat, jotta saat laskutusta ennen kuin verkkokurssi(t) alkavat tuottaa.

Lisäksi on hyvä katsoa omia kuluja. Voiko jostain karsia? Olisitko hetken valmis elämään  vaikka ilman autoa, jos se tarkoittaisi tulevaisuudessa unelmien arkea? 

Usein pitää luopua jostain, jotta saa uutta. Joskus ne saattaa olla "saavutettuja etuja". Mutta niiden tilalle voi tulla jotain tosi paljon upeampaa, mistä et osaa edes haaveilla!

Mitä ajatuksia verkkokurssibisnes sussa herättää?
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Tuntuuko, että blogi-inspiraatiosi ei kanna viikosta toiseen? Havahdutko usein siihen, ettet ole julkaissut mitään uutta moneen viikkoon?

Jotta blogisi kasvaisi, on sisältöjen tuottamisen oltava säännöllistä, pitkäjänteistä ja tarjottava oikeasti arvokasta sisältöä seuraajillesi. 

Jokaisen julkaistun blogipostauksen on herätettävä lukija ajattelemaan ja jopa kyseenalaistamaan omia toimintatapojaan. Jotta näin kävisi, on sisällön oltava asiakkaan arkea koskettavaa ja helposti samaistuttavaa.

Kuulostaako työläältä?

Myönnän, ei sisältöjen suunnittelu helppoa ole. Mutta jos joudut jokaisen julkaistun blogiartikkelin jälkeen miettimään, että mitä seuraavaksi julkaiset, on tämä artikkeli ratkaisu sinun ongelmaasi!

Nimittäin pureudun säännöllisen sisällön tuottamiseen ja näytän, kuinka voit laatia omaan aikatauluusi sopivan tavan tuottaa sisältöjä. Ja niin, että varmasti myös pysyt aikataulussa. 

Miksi blogille tarvitaan sisältökalenteri

Sisältökalenterin etuna on se, että voit suunnitella sisältösi etukäteen ja pystyt pitämään toimintasi organisoituna. Kaaos ei todellakaan ruoki luovuutta, siksi on hyvä olla hieman edellä aikaa.

Sisältökalenterista näet yhdellä silmäyksellä, mitä sisältöjä sinun tulisi julkaista tällä viikolla ja mitä taas tuottaa ensi viikolle. Jatkossa siis sinulla on bufferia sisällöissäsi, sillä mikään ei ole kauheampi tilanne, kuin väkisin yrittää keksiä jotain kirjoitettavaa huomatessaan, ettei ole kahteen viikkoon julkaissut yhtään blogipostausta.

Voinet varmaan olla samaa mieltä siitä, että tuollainen “kunhan nyt julkasen jotain” blogipostaus harvemmin antaa mitään lisäarvoa lukijalle. Siksi suunnitelmallisuus on kaiken A ja O. Bloggaamisen suunnittelusta on hyvä tehdä alusta asti rutiini ja pitää siitä kiinni yhtä tiukasti, kun pitäisit kiinni omista treeneistä tai tapaamisista.

Suunnitteluun ei tarvitse uhrata tunteja viikossa, jo 15-30 minuuttia riittää! On kuitenkin tärkeää pitää myös isot linjat mielessä, siksi suunnittelua kannattaa tehdä ainakin kuukausitasolla mutta myös miettiä tavoitteita tulevalle 12 kuukaudelle.

Esimerkiksi juoksuun keskittynyt personal trainer miettii tietenkin sisällöt niin, että talvella keskitytään sisätreeneihin ja kesällä ulkotreeneihin sekä kilpailukauteen, kuten maratonharjoitteluun. Kannattaa myös ottaa oman aihepiirin isot tapahtumat huomioon, tässä tapauksessa voisi nostaa esiin Tukholman maratonin sekä Helsinki City Runin sekä omat valmennukset ja verkkokurssien lanseeraukset.

Näitä silmällä pitäen voi tuottaa lukijoilleen hyvin arvokasta sisältöä. HCR juostaan alkukeväästä, joten maaliskuussa juoksukouluaan pitävä juoksuvalmentaja voi herätellä ihmisiä innostumaan puolimaratonille treenaamisesta jo tammi-/helmikuussa.

Sisältösuunnitelma – Blogin julkaisutahti 

Tämän jälkeen mieti, kuinka monta kertaa viikossa haluat julkaista? Blogipostausten pituus on hyvä olla vähintään 300 sanaa, joten pohdi, kuinka paljon sinulla on aikaa käytössä. Yhden blogipostauksen kirjoitus on täysin yksilöllistä, joten tätä ajanhallinta-asiaa voi ainoastaan opetella!

Jos julkaiset yhden blogipostauksen viikossa, tarvitset siis vuodeksi 52 blogipostausta. Loppupeleissä se ei ole paljoa. Itse pystyn kirjoittamaan 3-4 postausta päivässä, joten parissa viikossa pystyisin tuottamaan koko vuoden sisällöt. Mutta en koe tätä järkevänä, sillä minun on vaikea tietää 5kk päähän, että mikä on sillä hetkellä ajankohtaista.

Blogia perustaessa onkin järkevää tehdä kerralla useita evergreen sisältöjä, jotta blogi saa heti buustia ja mahdollisesti liikennettäkin.

Blogin kuukausittainen sisältösuunnitelma

Kuukausittaista suunnitelmaa tehdessä aloitan otsikkolistauksesta eli sisältöideoista. Itse tykkään käyttää tähän Trelloa, jonne luon kaksi listaa – ideat ja julkaisukalenteri. Ideat -listalle luon jokaiselle sisältöidealle oman kortin ja kortin sisään kirjoitan heti 3-4 ranskalaista viivaa, mitä aion tässä artikkelissa käsitellä. Tätä listaa päivitän aina, kun ideoita tulee.

Julkaisukalenteri -listan teen kuukausittain. Eli tammikuulle oma, helmikuulle oma jne. Sitten siirrän Ideat -listalta eri kuukausille valmiit ideat. Merkkaan otsikkoriville suunnitellun julkaisupäivän, sekä värin sen mukaan mikä artikkelin status on – vihreällä julkaisuvalmiit ja punaisella keskeneräiset. 

Tähän tyyliin ⬇︎

Tästä on helppo seurata, että mitä artikkelia nyt pitää olla tekemässä tai mihin panostaa seuraavaksi. Tämä on myös oiva tapa saada sisällöntuotantoon prosessi, josta on mahdollista ulkoistaa osa-alueita.

Esimerkiksi  joku muu kirjoittaa sinulle draftin artikkelista ja sinä editoit. Ehkä joku muu taas hoitaa kansikuvat yms. Tällöin pystytte tiiminä seuraamaan sisällöntuotantoa ja näette, mitä on mistäkin artikkelista tekemättä. 

Lisää vinkkejä blogiin, sisällöntuotantoon ja verkkokurssien markkinointiin löydät Läppäribisneksen Instasta.

10 months ago
View on Instagram |
5/6
Lähestyt yrityksiä, mutta et saa mitään vastakaikua?

Sinulla on ihan kivasti yleisöä, säännöllistä sisältöä ja olet yrittänyt lähestyä yrityksiä kaupallisten yhteistöiden merkeissä. Mutta vastaus on ei. Tai pahempaa, et kuule heistä koskaan mitään.

Kaupallisten yhteistöiden tekeminen on yrityksien näkökulmasta markkinointia. Osa liiketoimintaa. Vaikuttajan on pystyttävä näyttämään, miksi hänen kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä. 

Jos tilin yleisö on kasvatettu buustirinkien kautta, sen koostumus on usein todella hähmäinen. Tällainen yleisö ei ole aidosti kiinnostunut tuottamastasi sisällöstä. Enemmänkin siitä, että käytähän sinä nyt varmasti tykkäilemässä takaisin hänen jutuistaan.

Hähmäinen yleisökoostumus on hankala myydä yritykselle, he haluavat tietää tarkalleen, millaisen yleisön eteen he pääsevät. Sinä myyt kanavaasi mainosalustaksi, joten sinun tulee tarkkaan tietää, millainen yleisö sinulla on yritykselle tarjota. 

Kun olin blogiportaalissa tuottajana aikoinaan sain päivittäin hakemuksia, joissa haluttiin portaalimme bloggaajiksi. Hylkäsin arviolta 95% hakemuksista ja lähes poikkeuksetta syynä oli se, että bloggaaja ei ollut nostanut hakemuksessaan yhtään syytä, miksi meidän kannattaisi ottaa hänet portaalimme. Ainoastaan maininnut syitä, miksi hän haluaa portaaliin.

Ensivaikutelman voi tehdä (yleensä) vain kerran. Siksi lähestyminen yrityksiä kohtaan tulee olla tarkkaan mietitty. Epäammattimaisen vaikutelman voi tehdä sillä, että lähettää viestin, jonka sisältö on puutteellinen.

Yritysten markkinointihenkilöt ovat kiireisiä. Joten jos viestisi on puutteellinen, voipi olla, että heillä ei ole aikaa ja mielenkiintoa lähteä kyselemään lisätietoja. Lähes poikkeuksetta yritykset odottavat saavansa viestin mukana mediakitin (myös mediakorttina tunnettu).

Jos kaiken onnistumiseen tarvittavan voisi kiteyttää yhteen sanaan, niin se olisi aitous. Aitoa yhteistyötä, aitoja sisältöjä, aidolle yleisölle.

Ja haluan auttaa sua löytämään sen aitouden ja tuloksellisen tavan tehdä kaupallisia yhteistöitä.

Siksi jaan kaiken tietämäni kaupallisten yhteistöiden hankkimisesta “Pitchaa ja tienaa vaikuttajana” -työpajassa. 

🔗 Ilmoittaudu mukaan bion linkistä! 🔗
Lähestyt yrityksiä, mutta et saa mitään vastakaikua?

Sinulla on ihan kivasti yleisöä, säännöllistä sisältöä ja olet yrittänyt lähestyä yrityksiä kaupallisten yhteistöiden merkeissä. Mutta vastaus on ei. Tai pahempaa, et kuule heistä koskaan mitään.

Kaupallisten yhteistöiden tekeminen on yrityksien näkökulmasta markkinointia. Osa liiketoimintaa. Vaikuttajan on pystyttävä näyttämään, miksi hänen kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä. 

Jos tilin yleisö on kasvatettu buustirinkien kautta, sen koostumus on usein todella hähmäinen. Tällainen yleisö ei ole aidosti kiinnostunut tuottamastasi sisällöstä. Enemmänkin siitä, että käytähän sinä nyt varmasti tykkäilemässä takaisin hänen jutuistaan.

Hähmäinen yleisökoostumus on hankala myydä yritykselle, he haluavat tietää tarkalleen, millaisen yleisön eteen he pääsevät. Sinä myyt kanavaasi mainosalustaksi, joten sinun tulee tarkkaan tietää, millainen yleisö sinulla on yritykselle tarjota. 

Kun olin blogiportaalissa tuottajana aikoinaan sain päivittäin hakemuksia, joissa haluttiin portaalimme bloggaajiksi. Hylkäsin arviolta 95% hakemuksista ja lähes poikkeuksetta syynä oli se, että bloggaaja ei ollut nostanut hakemuksessaan yhtään syytä, miksi meidän kannattaisi ottaa hänet portaalimme. Ainoastaan maininnut syitä, miksi hän haluaa portaaliin.

Ensivaikutelman voi tehdä (yleensä) vain kerran. Siksi lähestyminen yrityksiä kohtaan tulee olla tarkkaan mietitty. Epäammattimaisen vaikutelman voi tehdä sillä, että lähettää viestin, jonka sisältö on puutteellinen.

Yritysten markkinointihenkilöt ovat kiireisiä. Joten jos viestisi on puutteellinen, voipi olla, että heillä ei ole aikaa ja mielenkiintoa lähteä kyselemään lisätietoja. Lähes poikkeuksetta yritykset odottavat saavansa viestin mukana mediakitin (myös mediakorttina tunnettu).

Jos kaiken onnistumiseen tarvittavan voisi kiteyttää yhteen sanaan, niin se olisi aitous. Aitoa yhteistyötä, aitoja sisältöjä, aidolle yleisölle.

Ja haluan auttaa sua löytämään sen aitouden ja tuloksellisen tavan tehdä kaupallisia yhteistöitä.

Siksi jaan kaiken tietämäni kaupallisten yhteistöiden hankkimisesta “Pitchaa ja tienaa vaikuttajana” -työpajassa. 

🔗 Ilmoittaudu mukaan bion linkistä! 🔗
Lähestyt yrityksiä, mutta et saa mitään vastakaikua?

Sinulla on ihan kivasti yleisöä, säännöllistä sisältöä ja olet yrittänyt lähestyä yrityksiä kaupallisten yhteistöiden merkeissä. Mutta vastaus on ei. Tai pahempaa, et kuule heistä koskaan mitään.

Kaupallisten yhteistöiden tekeminen on yrityksien näkökulmasta markkinointia. Osa liiketoimintaa. Vaikuttajan on pystyttävä näyttämään, miksi hänen kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä. 

Jos tilin yleisö on kasvatettu buustirinkien kautta, sen koostumus on usein todella hähmäinen. Tällainen yleisö ei ole aidosti kiinnostunut tuottamastasi sisällöstä. Enemmänkin siitä, että käytähän sinä nyt varmasti tykkäilemässä takaisin hänen jutuistaan.

Hähmäinen yleisökoostumus on hankala myydä yritykselle, he haluavat tietää tarkalleen, millaisen yleisön eteen he pääsevät. Sinä myyt kanavaasi mainosalustaksi, joten sinun tulee tarkkaan tietää, millainen yleisö sinulla on yritykselle tarjota. 

Kun olin blogiportaalissa tuottajana aikoinaan sain päivittäin hakemuksia, joissa haluttiin portaalimme bloggaajiksi. Hylkäsin arviolta 95% hakemuksista ja lähes poikkeuksetta syynä oli se, että bloggaaja ei ollut nostanut hakemuksessaan yhtään syytä, miksi meidän kannattaisi ottaa hänet portaalimme. Ainoastaan maininnut syitä, miksi hän haluaa portaaliin.

Ensivaikutelman voi tehdä (yleensä) vain kerran. Siksi lähestyminen yrityksiä kohtaan tulee olla tarkkaan mietitty. Epäammattimaisen vaikutelman voi tehdä sillä, että lähettää viestin, jonka sisältö on puutteellinen.

Yritysten markkinointihenkilöt ovat kiireisiä. Joten jos viestisi on puutteellinen, voipi olla, että heillä ei ole aikaa ja mielenkiintoa lähteä kyselemään lisätietoja. Lähes poikkeuksetta yritykset odottavat saavansa viestin mukana mediakitin (myös mediakorttina tunnettu).

Jos kaiken onnistumiseen tarvittavan voisi kiteyttää yhteen sanaan, niin se olisi aitous. Aitoa yhteistyötä, aitoja sisältöjä, aidolle yleisölle.

Ja haluan auttaa sua löytämään sen aitouden ja tuloksellisen tavan tehdä kaupallisia yhteistöitä.

Siksi jaan kaiken tietämäni kaupallisten yhteistöiden hankkimisesta “Pitchaa ja tienaa vaikuttajana” -työpajassa. 

🔗 Ilmoittaudu mukaan bion linkistä! 🔗
Lähestyt yrityksiä, mutta et saa mitään vastakaikua?

Sinulla on ihan kivasti yleisöä, säännöllistä sisältöä ja olet yrittänyt lähestyä yrityksiä kaupallisten yhteistöiden merkeissä. Mutta vastaus on ei. Tai pahempaa, et kuule heistä koskaan mitään.

Kaupallisten yhteistöiden tekeminen on yrityksien näkökulmasta markkinointia. Osa liiketoimintaa. Vaikuttajan on pystyttävä näyttämään, miksi hänen kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä. 

Jos tilin yleisö on kasvatettu buustirinkien kautta, sen koostumus on usein todella hähmäinen. Tällainen yleisö ei ole aidosti kiinnostunut tuottamastasi sisällöstä. Enemmänkin siitä, että käytähän sinä nyt varmasti tykkäilemässä takaisin hänen jutuistaan.

Hähmäinen yleisökoostumus on hankala myydä yritykselle, he haluavat tietää tarkalleen, millaisen yleisön eteen he pääsevät. Sinä myyt kanavaasi mainosalustaksi, joten sinun tulee tarkkaan tietää, millainen yleisö sinulla on yritykselle tarjota. 

Kun olin blogiportaalissa tuottajana aikoinaan sain päivittäin hakemuksia, joissa haluttiin portaalimme bloggaajiksi. Hylkäsin arviolta 95% hakemuksista ja lähes poikkeuksetta syynä oli se, että bloggaaja ei ollut nostanut hakemuksessaan yhtään syytä, miksi meidän kannattaisi ottaa hänet portaalimme. Ainoastaan maininnut syitä, miksi hän haluaa portaaliin.

Ensivaikutelman voi tehdä (yleensä) vain kerran. Siksi lähestyminen yrityksiä kohtaan tulee olla tarkkaan mietitty. Epäammattimaisen vaikutelman voi tehdä sillä, että lähettää viestin, jonka sisältö on puutteellinen.

Yritysten markkinointihenkilöt ovat kiireisiä. Joten jos viestisi on puutteellinen, voipi olla, että heillä ei ole aikaa ja mielenkiintoa lähteä kyselemään lisätietoja. Lähes poikkeuksetta yritykset odottavat saavansa viestin mukana mediakitin (myös mediakorttina tunnettu).

Jos kaiken onnistumiseen tarvittavan voisi kiteyttää yhteen sanaan, niin se olisi aitous. Aitoa yhteistyötä, aitoja sisältöjä, aidolle yleisölle.

Ja haluan auttaa sua löytämään sen aitouden ja tuloksellisen tavan tehdä kaupallisia yhteistöitä.

Siksi jaan kaiken tietämäni kaupallisten yhteistöiden hankkimisesta “Pitchaa ja tienaa vaikuttajana” -työpajassa. 

🔗 Ilmoittaudu mukaan bion linkistä! 🔗
Lähestyt yrityksiä, mutta et saa mitään vastakaikua?

Sinulla on ihan kivasti yleisöä, säännöllistä sisältöä ja olet yrittänyt lähestyä yrityksiä kaupallisten yhteistöiden merkeissä. Mutta vastaus on ei. Tai pahempaa, et kuule heistä koskaan mitään.

Kaupallisten yhteistöiden tekeminen on yrityksien näkökulmasta markkinointia. Osa liiketoimintaa. Vaikuttajan on pystyttävä näyttämään, miksi hänen kanssa kannattaa tehdä yhteistyötä. 

Jos tilin yleisö on kasvatettu buustirinkien kautta, sen koostumus on usein todella hähmäinen. Tällainen yleisö ei ole aidosti kiinnostunut tuottamastasi sisällöstä. Enemmänkin siitä, että käytähän sinä nyt varmasti tykkäilemässä takaisin hänen jutuistaan.

Hähmäinen yleisökoostumus on hankala myydä yritykselle, he haluavat tietää tarkalleen, millaisen yleisön eteen he pääsevät. Sinä myyt kanavaasi mainosalustaksi, joten sinun tulee tarkkaan tietää, millainen yleisö sinulla on yritykselle tarjota. 

Kun olin blogiportaalissa tuottajana aikoinaan sain päivittäin hakemuksia, joissa haluttiin portaalimme bloggaajiksi. Hylkäsin arviolta 95% hakemuksista ja lähes poikkeuksetta syynä oli se, että bloggaaja ei ollut nostanut hakemuksessaan yhtään syytä, miksi meidän kannattaisi ottaa hänet portaalimme. Ainoastaan maininnut syitä, miksi hän haluaa portaaliin.

Ensivaikutelman voi tehdä (yleensä) vain kerran. Siksi lähestyminen yrityksiä kohtaan tulee olla tarkkaan mietitty. Epäammattimaisen vaikutelman voi tehdä sillä, että lähettää viestin, jonka sisältö on puutteellinen.

Yritysten markkinointihenkilöt ovat kiireisiä. Joten jos viestisi on puutteellinen, voipi olla, että heillä ei ole aikaa ja mielenkiintoa lähteä kyselemään lisätietoja. Lähes poikkeuksetta yritykset odottavat saavansa viestin mukana mediakitin (myös mediakorttina tunnettu).

Jos kaiken onnistumiseen tarvittavan voisi kiteyttää yhteen sanaan, niin se olisi aitous. Aitoa yhteistyötä, aitoja sisältöjä, aidolle yleisölle.

Ja haluan auttaa sua löytämään sen aitouden ja tuloksellisen tavan tehdä kaupallisia yhteistöitä.

Siksi jaan kaiken tietämäni kaupallisten yhteistöiden hankkimisesta “Pitchaa ja tienaa vaikuttajana” -työpajassa. 

🔗 Ilmoittaudu mukaan bion linkistä! 🔗
@SOMELEMON.FI
lapparibisnes
•
Follow

Tuntuuko, että blogi-inspiraatiosi ei kanna viikosta toiseen? Havahdutko usein siihen, ettet ole julkaissut mitään uutta moneen viikkoon?

Jotta blogisi kasvaisi, on sisältöjen tuottamisen oltava säännöllistä, pitkäjänteistä ja tarjottava oikeasti arvokasta sisältöä seuraajillesi. 

Jokaisen julkaistun blogipostauksen on herätettävä lukija ajattelemaan ja jopa kyseenalaistamaan omia toimintatapojaan. Jotta näin kävisi, on sisällön oltava asiakkaan arkea koskettavaa ja helposti samaistuttavaa.

Kuulostaako työläältä?

Myönnän, ei sisältöjen suunnittelu helppoa ole. Mutta jos joudut jokaisen julkaistun blogiartikkelin jälkeen miettimään, että mitä seuraavaksi julkaiset, on tämä artikkeli ratkaisu sinun ongelmaasi!

Nimittäin pureudun säännöllisen sisällön tuottamiseen ja näytän, kuinka voit laatia omaan aikatauluusi sopivan tavan tuottaa sisältöjä. Ja niin, että varmasti myös pysyt aikataulussa. 

Miksi blogille tarvitaan sisältökalenteri

Sisältökalenterin etuna on se, että voit suunnitella sisältösi etukäteen ja pystyt pitämään toimintasi organisoituna. Kaaos ei todellakaan ruoki luovuutta, siksi on hyvä olla hieman edellä aikaa.

Sisältökalenterista näet yhdellä silmäyksellä, mitä sisältöjä sinun tulisi julkaista tällä viikolla ja mitä taas tuottaa ensi viikolle. Jatkossa siis sinulla on bufferia sisällöissäsi, sillä mikään ei ole kauheampi tilanne, kuin väkisin yrittää keksiä jotain kirjoitettavaa huomatessaan, ettei ole kahteen viikkoon julkaissut yhtään blogipostausta.

Voinet varmaan olla samaa mieltä siitä, että tuollainen “kunhan nyt julkasen jotain” blogipostaus harvemmin antaa mitään lisäarvoa lukijalle. Siksi suunnitelmallisuus on kaiken A ja O. Bloggaamisen suunnittelusta on hyvä tehdä alusta asti rutiini ja pitää siitä kiinni yhtä tiukasti, kun pitäisit kiinni omista treeneistä tai tapaamisista.

Suunnitteluun ei tarvitse uhrata tunteja viikossa, jo 15-30 minuuttia riittää! On kuitenkin tärkeää pitää myös isot linjat mielessä, siksi suunnittelua kannattaa tehdä ainakin kuukausitasolla mutta myös miettiä tavoitteita tulevalle 12 kuukaudelle.

Esimerkiksi juoksuun keskittynyt personal trainer miettii tietenkin sisällöt niin, että talvella keskitytään sisätreeneihin ja kesällä ulkotreeneihin sekä kilpailukauteen, kuten maratonharjoitteluun. Kannattaa myös ottaa oman aihepiirin isot tapahtumat huomioon, tässä tapauksessa voisi nostaa esiin Tukholman maratonin sekä Helsinki City Runin sekä omat valmennukset ja verkkokurssien lanseeraukset.

Näitä silmällä pitäen voi tuottaa lukijoilleen hyvin arvokasta sisältöä. HCR juostaan alkukeväästä, joten maaliskuussa juoksukouluaan pitävä juoksuvalmentaja voi herätellä ihmisiä innostumaan puolimaratonille treenaamisesta jo tammi-/helmikuussa.

Sisältösuunnitelma – Blogin julkaisutahti 

Tämän jälkeen mieti, kuinka monta kertaa viikossa haluat julkaista? Blogipostausten pituus on hyvä olla vähintään 300 sanaa, joten pohdi, kuinka paljon sinulla on aikaa käytössä. Yhden blogipostauksen kirjoitus on täysin yksilöllistä, joten tätä ajanhallinta-asiaa voi ainoastaan opetella!

Jos julkaiset yhden blogipostauksen viikossa, tarvitset siis vuodeksi 52 blogipostausta. Loppupeleissä se ei ole paljoa. Itse pystyn kirjoittamaan 3-4 postausta päivässä, joten parissa viikossa pystyisin tuottamaan koko vuoden sisällöt. Mutta en koe tätä järkevänä, sillä minun on vaikea tietää 5kk päähän, että mikä on sillä hetkellä ajankohtaista.

Blogia perustaessa onkin järkevää tehdä kerralla useita evergreen sisältöjä, jotta blogi saa heti buustia ja mahdollisesti liikennettäkin.

Blogin kuukausittainen sisältösuunnitelma

Kuukausittaista suunnitelmaa tehdessä aloitan otsikkolistauksesta eli sisältöideoista. Itse tykkään käyttää tähän Trelloa, jonne luon kaksi listaa – ideat ja julkaisukalenteri. Ideat -listalle luon jokaiselle sisältöidealle oman kortin ja kortin sisään kirjoitan heti 3-4 ranskalaista viivaa, mitä aion tässä artikkelissa käsitellä. Tätä listaa päivitän aina, kun ideoita tulee.

Julkaisukalenteri -listan teen kuukausittain. Eli tammikuulle oma, helmikuulle oma jne. Sitten siirrän Ideat -listalta eri kuukausille valmiit ideat. Merkkaan otsikkoriville suunnitellun julkaisupäivän, sekä värin sen mukaan mikä artikkelin status on – vihreällä julkaisuvalmiit ja punaisella keskeneräiset. 

Tähän tyyliin ⬇︎

Tästä on helppo seurata, että mitä artikkelia nyt pitää olla tekemässä tai mihin panostaa seuraavaksi. Tämä on myös oiva tapa saada sisällöntuotantoon prosessi, josta on mahdollista ulkoistaa osa-alueita.

Esimerkiksi  joku muu kirjoittaa sinulle draftin artikkelista ja sinä editoit. Ehkä joku muu taas hoitaa kansikuvat yms. Tällöin pystytte tiiminä seuraamaan sisällöntuotantoa ja näette, mitä on mistäkin artikkelista tekemättä. 

Lisää vinkkejä blogiin, sisällöntuotantoon ja verkkokurssien markkinointiin löydät Läppäribisneksen Instasta.

11 months ago
View on Instagram |
6/6

Copyright 2021 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT