Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Ota yhteyttä
Asiakashankinta

5 yleisintä syytä, miksi premiumvalmennus ei myy – ja miten korjata ne

Miten premiumvalmennus myy tehokkaasti?

Oletko koskaan miettinyt, miksi premiumvalmennus ei myy, vaikka tiedät tarjoavasi laadukasta ja arvokasta valmennusta? 

Monet asiantuntijat ja valmentajat kamppailevat saman haasteen kanssa: heillä on erinomainen tuote, mutta asiakkaita ei tunnu löytyvän tarpeeksi.

Tässä artikkelissa pureudumme viiden yleisimmän syyn kimppuun, jotka jarruttavat premiumvalmennusten myyntiä. 

Mikä parasta, saat jokaiseen ongelmaan käytännönläheisen ratkaisun, jonka voit ottaa käyttöön heti. 

Oletko valmis kääntämään myynnin suunnan ja tekemään premiumvalmennustasi menestyksen? Jatka lukemista!

Haasteita asiakashankinnassa? Tältä se voi näyttää!

Premiumvalmennusten myynti on haastavaa. Korkea hinta tarkoittaa, että asiakkaat odottavat poikkeuksellista laatua ja tuloksia. 

Samalla se tarkoittaa, että ostopäätös ei synny hetkessä. Monesti asiantuntijat huomaavat, että vaikka kiinnostuneita kyselyjä tulee, ne eivät konvertoidu myynniksi. 

Tai pahimmassa tapauksessa kyselyjäkään ei tule riittävästi.

Tyypillisiä oireita takkuavasta myynnistä ovat:

  • Kalenterisi on täynnä “kiinnostuneita” asiakkaita, mutta kauppoja ei synny
  • Saat jatkuvasti kommentteja “Tämä kuulostaa hyvältä, mutta on liian kallista”
  • Sosiaalisen median seuraajamääräsi kasvaa, mutta se ei näy myynnissä
  • Käytät valtaosan ajastasi myyntityöhön, mutta tulokset ovat laihoja
  • Asiakkaasi ovat tyytyväisiä, mutta uusien asiakkaiden hankinta on vaikeaa

Jos nämä kuulostavat tutuilta, olet todennäköisesti törmännyt yhteen tai useampaan seuraavista ongelmista.

Oletko kokeillut korjata myynnin vaikeutta näin? 

Kun myynti takkuaa, monet asiantuntijayrittäjät päätyvät kokeilemaan ratkaisuja, jotka tuntuvat loogisilta, mutta todellisuudessa vain pahentavat tilannetta. Tarkastellaan yleisimpiä yrityksiä korjata myynnin ongelmia:

1. Hinnan laskeminen

Kun potentiaaliset asiakkaat sanovat “tämä on liian kallista”, moni reagoi laskemalla hintoja tai tarjoamalla suuria alennuksia. Tämä johtaa helposti kierteeseen, jossa:

  • Työmäärä kasvaa, kun tarvitaan enemmän asiakkaita
  • Palvelun laatu kärsii resurssipulan vuoksi
  • Brändi alkaa näyttäytyä edullisena vaihtoehtona
  • Premium-asiakkaat hakeutuvat muualle

2. Kylmäkontaktoinnin lisääminen

Kun nykyiset markkinointitoimenpiteet eivät tuota tulosta, moni turvautuu aggressiivisempaan kylmäkontaktointiin:

  • Lähetetään satoja DM-viestejä päivässä
  • Käytetään geneerisiä viestimalleja ajan säästämiseksi
  • Kontaktoidaan kaikkia mahdollisia prospekteja kriteereitä löysentäen
  • Unohdetaan olemassa olevien asiakkaiden palvelu kontaktoinnin viedessä ajan

3. Sisältötulva sosiaalisessa mediassa

Näkyvyyden toivossa monet alkavat tuottaa valtavasti sisältöä:

  • Julkaistaan jopa useita postauksia päivässä ilman strategiaa
  • Kopioidaan kilpailijoiden sisältöjä ja trendejä
  • Hypätään jokaiseen uuteen somekanavaan
  • Unohdetaan sisällön laatu määrän kustannuksella

4. Palveluvalikoiman laajentaminen

Kun premium-palvelut eivät myy, houkutus laajentaa tarjontaa kasvaa:

  • Luodaan useita edullisempia palvelupaketteja
  • Räätälöidään palvelu jokaiselle asiakkaalle erikseen
  • Lisätään “kaupan päälle” palveluita
  • Hämärretään omaa erikoistumista yrittämällä palvella kaikkia

5. Mainoskampanjoiden impulsiivinen käynnistäminen

Kun orgaaninen näkyvyys ei riitä, moni ryntää maksetun mainonnan pariin valmistautumatta:

  • Investoidaan suuria summia ilman selkeää strategiaa
  • Kohdistetaan mainoksia liian laajalle yleisölle
  • Mainostetaan suoraan kalliita palveluita kylmälle yleisölle
  • Vaihdetaan jatkuvasti mainosten sisältöä näkemättä kokonaiskuvaa

Kaikki nämä ratkaisuyritykset jakavat saman ongelman: ne keskittyvät oireiden hoitamiseen juurisyiden sijaan.

Seuraavaksi käyn läpi, miten nämä haasteet voidaan oikeasti ratkaista!

Premiumvalmennuksen asiakashankinnan haasteiden ratkaisu

Hyvä uutinen on, että jokaiseen näistä ongelmista on olemassa ratkaisu. Vieläpä sellainen, jonka voit ottaa käyttöön melko nopeasti ja pienillä investoinneilla. 

Käyn läpi viisi yleisintä syytä premiumvalmennusjen myynnin takkuamiseen ja saat jokaiseen konkreettisen ratkaisun.

Nämä viisi ongelmaa voivat olla syyllisiä siihen, että asiakashankinta on vaikeaa:

1. Epäselvä arvolupaus

2. Väärä kohderyhmä

3. Puutteellinen luottamuksen rakentaminen

4. Tehoton myyntiprosessi

5. Liiallinen riippuvuus manuaalisesta asiakashankinnasta

Kun ymmärrät nämä haasteet ja opit korjaamaan ne, voit odottaa näkeväsi merkittävän parannuksen premiumvalmennusjesi myynnissä. Aloitetaan!

Toimivat ratkaisut, jolla premiumvalmennus myy

1. Epäselvä arvolupaus

Ongelma: Monet asiantuntijat keskittyvät liikaa valmennuksensa ominaisuuksiin eivätkä riittävästi sen tuomiin hyötyihin ja tuloksiin. Asiakas ei osta “12 viikon valmennusohjelmaa”, vaan ratkaisun ongelmaansa.

Ratkaisu: Kirkasta arvolupauksesi. Keskity viestinnässäsi niihin konkreettisiin tuloksiin, joita asiakkaasi saavuttavat valmennuksesi avulla. Käytä asiakkaidesi omaa kieltä ja termejä. Esimerkiksi sen sijaan, että sanoisit “Tarjoan 12 viikon premiumvalmennusohjelman”, voisit sanoa “Autan sinua kasvattamaan liikevaihtoasi 30% seuraavan kolmen kuukauden aikana ilman, että käytät enemmän aikaa työhön.”

2. Väärä kohderyhmä

Ongelma: Saatat tavoitella liian laajaa yleisöä tai keskittyä asiakkaisiin, joilla ei ole todellista tarvetta tai budjettia premiumvalmennuksellesi.

Ratkaisu: Määritä tarkasti ihanteellinen asiakasprofiilisi. Mieti, kuka hyötyy eniten valmennustasi ja kenellä on varaa maksaa siitä? Keskity markkinoinnissasi ja viestinnässäsi täsmällisesti tähän ryhmään. Voit jopa tehdä kyselyn nykyisille asiakkaillesi ymmärtääksesi paremmin, miksi he valitsivat juuri sinun valmennuksesi.

3. Puutteellinen luottamuksen rakentaminen

Ongelma: Premiumvalmennus vaatii vahvaa luottamusta. Jos potentiaaliset asiakkaat eivät luota sinuun tai asiantuntemukseesi riittävästi, he eivät ole valmiita maksamaan korkeaa hintaa.

Ratkaisu: Rakenna systemaattisesti asiantuntijabrändiäsi. Jaa arvokasta sisältöä säännöllisesti (blogit, videot, podcastit), esittele asiakastarinoita ja -tuloksia, hanki suosituksia ja esiinny alan tapahtumissa. Luo “arvoputki”, jossa potentiaaliset asiakkaat saavat sinulta arvokasta tietoa ja apua ennen kuin edes harkitsevat ostamista.

4. Tehoton myyntiprosessi

Ongelma: Myyntiprosessisi saattaa olla liian monimutkainen, liian pitkä tai se ei onnistu vakuuttamaan asiakasta investoinnin arvosta.

Ratkaisu: Yksinkertaista ja optimoi myyntiprosessisi. Varmista, että jokainen vaihe tuo lisäarvoa asiakkaalle ja vie häntä lähemmäs ostopäätöstä. Keskity erityisesti ensimmäiseen yhteydenottoon ja myynnin klousaamiseen. Harjoittele vastaväitteiden käsittelyä ja investoinnin arvon perustelua. Harkitse myös jonkinlaisen “maistiaisen” tarjoamista, kuten ilmainen konsultaatio tai pieni osa valmennusta, jotta asiakas voi kokea arvon itse.

5. Liiallinen riippuvuus manuaalisesta asiakashankinnasta kylmä DM-viesteillä

Ongelma: Jos luotat pelkästään kylmäkontaktointiin somessa, asiakashankintasi ei skaalaudu ja voit helposti uupua jatkuvaan myyntityöhön.

Ratkaisu: Rakenna automatisoitu markkinointi- ja myyntikoneisto. 

Tämä voi sisältää:

  • Kohdennetun mainoskampanjan, joka vie sinun osaamistasi uusien silmäparien eteen ilman jatkuvaa sisällöntuotantoa someen
  • Mainos poimii potentiaalisia asiakkaita lataamaan arvokasta sisältöä (esim. opas tai koulutusvideo)
  • Automaattisen sähköpostisarjan, joka rakentaa luottamusta ja ohjaa kiinnostuneimmat liidit varaamaan myyntipuhelun
  • Automaattisen ajanvarausjärjestelmän myyntipuheluita varten

Tällainen järjestelmä työskentelee puolestasi 24/7, tuottaen tasaisen virran laadukkaita liidejä.

KATSO MYÖS MINIVALMENNUS: 3 askeleen mallin vaivattomamman (lue: automaattisen) liidigenerointikoneiston rakentamiseen, jolla tuot 1-3 uutta premiumasiakasta kuukausittain!

Kun otat nämä ratkaisut käyttöön, voit odottaa näkeväsi merkittäviä muutoksia premiumvalmennustesi myynnissä:

1. Selkeämpi arvolupaus auttaa asiakkaita ymmärtämään nopeammin, miksi heidän kannattaa investoida valmennukseesi.

2. Oikea kohderyhmä tarkoittaa, että käytät aikasi ja resurssisi niihin asiakkaisiin, jotka todennäköisimmin ostavat.

3. Vahvempi luottamus johtaa korkeampaan konversioprosenttiin ja vähentää hintakeskusteluja.

4. Tehokas myyntiprosessi nopeuttaa ostopäätöksiä ja parantaa asiakaskokemusta.

5. Automatisoitu asiakashankinta vapauttaa aikaasi varsinaiseen asiantuntijatyöhön ja mahdollistaa liiketoiminnan skaalaamisen.

Nyt kun olet tunnistanut yleisimmät syyt miksi premiumvalmennus ei myy ja saanut konkreettiset ratkaisut niihin, on aika toimia.

Aloita valitsemalla yksi näistä viidestä alueesta, joka tuntuu olevan suurin pullonkaula liiketoiminnassasi tällä hetkellä.

Keskity seuraavan viikon ajan tämän yhden alueen parantamiseen. Voisitko esimerkiksi kirkastaa arvolupaustasi? 

Tai ehkä voisit aloittaa automatisoidun markkinointikoneiston rakentamisen luomalla arvokkaan liidimagneetin ja siihen liittyvän sähköpostisarjan?

Muista, että jokainen askel kohti tehokkaampaa myyntiä on investointi liiketoimintasi tulevaisuuteen. Älä yritä korjata kaikkea kerralla, vaan etene askel kerrallaan.


Haluatko sparrailla ideoitasi tai saada lisää vinkkejä premiumvalmennuksen myynnin tehostamiseen? 

Otan mielelläni maksuttomia strategiasessioita motivoituneiden premiumvalmentajien kanssa.

Lähetä sähköpostia sari@lapparibisnes.fi otsikolla STRATEGIASESSIO niin palaan sinulle pian asiaan ja sovitaan yhteinen Zoom-sessio!

TAGS:DigibisnesMarkkinointiPremiumvalmennukset
0 Comments
Share

You May Also Like

Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija tarvitsee sellaisen?

November 12, 2024

Premiumvalmentajan opas ajankäytön optimointiin: Miten myydä premiumvalmennusta enemmän tekemällä vähemmän?

November 11, 2024

Asiakashankinta automaatioilla vai kylmä DM:llä?

October 28, 2024

Leave a Comment Cancel Comment

Previous Post
Asiakashankinta automaatioilla vai kylmä DM:llä?
Next Post
Sähköpostilista vai some – kumpi kannattaa valita yrittäjänä?
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa. Löydät mut Instasta tunnuksella @saribrunberg

Recent Posts

  • Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija- yrittäjä tarvitsee sellaisen?

    Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija tarvitsee sellaisen?

    November 12, 2024
  • Näin myyt premiumvalmennusta vähemmällä vaivalla enemmän

    Premiumvalmentajan opas ajankäytön optimointiin: Miten myydä premiumvalmennusta enemmän tekemällä vähemmän?

    November 11, 2024
  • Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    November 8, 2024

Copyright 2024 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT