Tiedät, että yhteistöihin ei tarvita 10 000 seuraajan yleisöä, mutta miten muka saan yritykset kiinnostumaan minusta?
Tiedät, että pelkkiä tuotteita vastaan ei kannataisi tehdä yhteistöitä, mutta hinnoittelu on hankalaa?
Tiedät, että yrityksiä kannattaa lähestyä, mutta millainen viesti heille pitäisi laittaa, että se tulee luetuksi?
Yritykset eivät jaksa enää etsiä tuhansien ja taas tuhansien Instatilien merestä uusia yhteistyökumppaneita vaan luottavat olemassa oleviin. He eivät tiedä, että voisit olla täydellinen yhteistyökumppani.
Yritykset eivät enää etsi kaikkein isoimpia kanavia yhteistyöhön, vaan haluavat oikeanlaisen yleisökoostumuksen ison seuraajamäärän sijasta.
Yritykset ilahtuvat, kun heille tarjotaan ennalta mietitty yhteistyöehdotus, jonka avulla he saavat enemmän näkyvyyttä oikeanlaisen yleisön edessä. Ja ovat todellakin valmiita maksamaan siitä!
Etsit brändit (ja heidän yhteyshenkilöt), joille tiedät tuovasi lisäarvoa omalla yleisölläsi.
Tee ammattimaisen mediakit, jolla näytät yritykselle millainen mahdollisuus yhteistyö kanssasi onkaan!
Teet houkuttelevan pitchin (eli yhteistyöehdotuksen), jota yritys ei todellakaan voi vastustaa!
Lähestyt brändejä kiinnostavalla sähköpostilla ja sovit rahaa tuovan yhteistyödiilin.
Pitchaa ja tienaa -menetelmän avulla saat sisällöistäsi rahallisen korvauksen ja rakennat itsellesi uuden tulovirran!
“Etsi brändit ja laadi ammattimainen tarjous” – koulutus
“Lähesty itsevarmasti ja klousaa diili” -koulutus
Q&A sessio
Bonus 1: Sähköposti templatet lähestymiseen
Bonus 2: Pitchaus template
Bonus 3: Ammattimainen mediakit templaten Canvaan
Bonus 4: Mediakit tutoriaali
“Etsi brändit ja laadi ammattimainen tarjous” – koulutus
» Miten kaivan kanavani tuoman lisäarvon ymmärrettävään muotoon
» Miten teen ammattimaisen mediakitin
» Mitä tietoja kanavastasi ja yleisöstäsi yritys tarvitsee
» Miten hinnoittelen yhteistyöt kanssani
» Mitä on lisäarvo yritykselle ja miten kirjoitan sen auki
» Mistä kaikesta voin veloittaa ja miten se onnistuu, jos en ole yrittäjä.
“Lähesty itsevarmasti ja klousaa diili” -koulutus
» Miten valitset brändit ketä lähestyä
» Miten saat oikeat henkilöt brändeiltä kiinni
» Miten vältän yleisimmät mokat lähestyessä yrityksiä
» Miten lähestyt brändiä siten, että he kiinnostuvat sinusta.
» Miten vältät karkoittamasta yrityksiä, kun he astuvat Instagramiiisi
» Mitä täytyy ja kannattaa kirjoittaa hakemukseen
Jos et ole neuvotellut aiemmin kaupallisia yhteistöitä, niin tiedän, että tämä on yleensä suurin este!
Mutta ei hätää, mä autan sua siinä!
auttavat pääsemään yhteydenottamisen pelosta ja siitä, että kuulostaa tyrkyltä tai typerältä. Saat selkeän filling the blanks rakenteen, lisäät vain omat lauseesi ja lähetät.
Pitchaus template
Auttaa tiivistämään yritykselle tuomasi lisäarvo lyhyeen hissipuheeseen.
Ammattimaisen mediakitin template Canvaan
Saat visuaalisesti kauniin pohjan mediakitiin ilman, että tarvitsee käyttää graafista osaajaa
Mediakit tutoriaali
Katso olkani yli kuinka teet mediakit templatesta sinun brändisi näköisen menettämättä ammattimaista otetta.
Taulukko yhteistöiden seurantaan
Ammattilainen on tilanteen tasalla. Tämän taulukon avulla tiedät ketä olet pitchannut, milloin lähestyä uusiksi, mitä on sovittu, mitä on laskuttamatta jne.
Paikkariippumaton yrittäjä, talvipakoilija ja konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja.
Mun missiona on joka auttaa naisia tekemään läppäribisnestä ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa.
Kun haaveilin vielä yrittäjyydestä, kirjoitin matkablogia harrastuksena ja sain sitä kautta lisätuloja opiskelijana. Se harrastus vei minut blogiportaalin tuottajaksi ja pääsin näkemään blogien kaupallisen maailman.
Tuottajana sain paljon hakemuksia bloggaajilta ja ymmärsin, että oman kanavan myyminen yhteistyötaholle ei ole helppoa.
Mulla ei oo mitään tarvetta pitää näitä asioita salassa (usein tuntuu, et tätä salaillaan vaikuttajien toimesta), joten ajattelin jakaa kaikki tietoni ja kokemukseni tässä työpajassa.
Myös ihan sähköpostimalleja myöten, joilla oon matkabloggaajana lähestynyt yhteistyötahoja. Silloin tein yhteistyötä mm. Viking Linen ja Telian kanssa, jotka neuvottelin ihan all by myself.
“Tee ammattimainen tarjous” – koulutus
“Lähesty itsevarmasti ja klousaa diili” -koulutus
Q&A sessio
Bonus 1: Sähköposti templatet lähestymiseen
Bonus 2: Pitchaus template
Bonus 3: Ammattimainen mediakit templaten Canvaan
Bonus 4: Mediakit tutoriaali
1
Etsinyt omalle kanavalle sopivia brändejä ja tiedät, mistä hankkia oikeiden ihmisten yhteystietoja.
2
Ideoinut erilaisia yhteistyöpaketteja ja hinnoitellut ne ilman, että joudut polkemaan hintoja!
3
Kirjoittanut sulavan pitchin, jolla voi lähestyä monipuolisia yhteistyötahoja.
4
Laatinut ammattimaisen mediakitin, josta selviää yhdellä vilkaisulla yhteistyön tuoma lisäarvo.
5
Kirjoittanut vartissa sähköpostin, jossa ehdotat haluamillesi yrityksille yhteistyötä.
Sulla ei tarvitse olla yhtään seuraajaa, jos haluat oppia tämän asian ja aloittaa alusta asti tavoitteellisen tekemisen, johon kuuluu tulonlähteenä kaupalliset yhteistyöt.
Saa kyllä! Ymmärrän, että aikatauluihin voi olla vaikea saada sopimaan koulutuksia. Siksi kaikille ilmoittautuneille tulee tallenne ja voit käydä sen läpi, kun sinulle sopii.
Kyllä voit! Kanavalla, missä vaikutat, ei ole väliä. Esimerkit olen koostanut Instagramin näkökulmasta, mutta konsepti toimii missä tahansa kanvassa!
Saat pääsyn materiaaleihin 6 kuukauden ajaksi.
Kaaos Consulting Oy | Somelemon | Läppäribisnes © 2022 | Tietosuojaseloste
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |