Show Menu
  • Etusivulle
  • Blogi
  • Ota yhteyttä

Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Ota yhteyttä
Instagram, Kaupalliset yhteistyöt, Verkkokurssit

Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!

Instagram on kiehtova kanava. Näkymällä säännöllisesti ja ammattimaisella otteella voit tehdä Instagramilla rahaa. Eikä siihen tarvita 10 000 seuraajaa tai osallistumista B-luokan tositv-ohjelmaan.

Tässä postauksessa jaan kolme erilaista tapaa, miten hankkia lisätuloja Instagramin kautta tai jopa siirtyä täysipäiväiseksi yrittäjäksi, jos oikein innostut!

Voitko myydä osaamistasi ja tienata Instagramilla?

Helpoin tapa aloittaa Instagramin kautta tienaaminen on oman osaamisen myynti. Sun osaaminen voi olla mitä vaan. Tosi simppeleitäkin juttuja.

Mieti tarkkaan, mihin asioihin sulta kysytään apua. Sitä osaamista voit myös myydä palveluina, konsultointina tai koulutuksina.

Ehkä sä oot tosi taitava nyppimään koiran turkkia tai tekemään kampauksia olematta kampaaja. Voit hyvin myydä tätä osaamista myös muille. Et tarvitse siihen ammattitutkintoa tai kenenkään lupaa.

Etkä tarvitse myöskään yritystä. Nykyään on tosi hyviä kevytyrittäjä -palveluita, joiden avulla voit laskuttaa asiakkaitasi.

Jos sulla ei nyt tule mieleen mitään sellaista taitoa, jota voisit myydä, aina voi opetella.

Mieti, mistä asioista olet kiinnostunut ja onko tälle taidolle kiinnostunutta yleisöä. Samalla opettelet tätä taitoa, tee Instagramiin sisältöä, ihan kuin olisit jo asian osaaja!

Tässä siis rakennat yleisöä ja brändiäsi valmiiksi rahantuloa varten.

Muista, että myydäksesi omaa osaamista sinun ei tarvitse olla +10 vuoden asiantuntija. Pääasia, että tiedät hieman enemmän kuin asiakas. Se riittää!

Lue myös: 3 syytä miksi vaikuttajien kannattaisi tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa

Instagramilla rahaa – Perinteinen keino on kaupalliset yhteistyöt

Tämä tapa tehdä rahaa Instagramilla on varmasti kaikille tuttu.

Jos olet Instagramin aktiivikäyttäjä, olet takuulla törmännyt julkaisuihin, missä on alussa maininta “Kaupallinen yhteistyö @xyz-brändin kanssa”. 

Tiesithän muuten, että nämä merkinnät ovat lain mukaan pakollisia, kun tehdään kaupallisia yhteistöitä?

Kaupallisilla yhteistöillä tienaaminen ei ole niin helppoa miltä se ehkä ulos päin näyttää. Iltapäivälehdissä kauhistellaan sitä, kuinka Sara Sieppi tienaa Instagramilla nelinumeroisia summia.

Tätä artikkelia kirjoitettaessa Siepillä on + 216 000 seuraajaa eli about 6 kertaa Helsingin olympiastadionin katsomokapasiteetin verran.

Tämän yleisön kerryttäminen ei ole tapahtunut hetkessä. Siksi kaupallisilla yhteistöillä tienaaminen (saati rikastuminen) ei ole välttämättä se kaikkein helpoin tie.

Yleisön kasaamiseen voi mennä vuosia ja usein siinä oikeasti pitää heittää itsensä ja elämänsä likoon. Lisäksi tässä on iso riski. Rakennat vuosikausia yleisöä ja entä, jos tilisi suljetaan. Tämä on painajainen kelle tahansa Insta-vaikuttajalle!

Kaupallisiakaan yhteistöitä varten et tarvitse 10 000 seuraajaa. Nykyään vaikuttajamarkkinointiin riittää pienempikin tili, kunhan sen sisältö on ammattimaista ja yleisö sopii yhteistyöbrändiin. Mutta mitä isompi yleisö, mitä enemmän näkyvyyttä, sitä enemmän Instagramilla voi tienata.

Jokatapauksessa kaupallisten yhteistöiden kanssa olet aina muiden armoilla. Sen sijaan seuraava keino on täysin omissa käsissä…

Digituotteita voit myydä Instagramissa minne päin vain!

Viimeinen keino tehdä Instagramilla rahaa, on kovassa nousussa. Digituotteet eli verkkokurssit, oppaat ja e-kirjat, ovat erinomainen mahdollisuus tienata Instagramilla.

Tässä tapauksessa myyt jälleen omaa osaamistasi, mutta sen sijaan, että tapaisit asiakkaita kasvotusten, opetat heitä verkon kautta etukäteen rakennettujen kurssien avulla.

Tai, jos olet kerännyt yleisösi tietyn aihepiirin ympärille, voit tietenkin myydä tililläsi muiden osaajien tuottamia kursseja, joista saat rahallisen palkkion.

Tällaista mallia kutsutaan affiliate-myynniksi. 

Mutta huomattavasti paremman tuoton saat, kun myyt omia kursseja, joiden kateprosentti huitelee huikeassa 90%! Toki näistä euroista pitää vielä verottajalle tilittää osa.

Verrattuna malliin, jossa myyt omia palveluitasi kasvotusten, digituotteiden etuna on se, että yleisösi voi olla mistä päin tahansa! Eikä pelkästään mistä päin Suomea, vaan mistä päin maailmaa!

Paketoimalla oman osaamisen digituotteen muotoon, voit tehdä Instagramistasi tehokkaan myyntikanavan. Ja edelleenkään et tarvitse 10 000 seuraajaa, tarvitset sitoutuneita seuraajia ketkä luottavat sinuun!

Sitoutuneiden seuraajien keräämistä ei kuitenkaan kannata tehdä pelkästään Instagramiin. Silloin bisneksesi on vain yhden hakkeroinnin päässä epäonnistumisesta. 

Vaan tätä varten kannattaa perustaa omassa omistuksessa oleva sähköpostilista. 

Lue lisää:  3 syytä, miksi vaikuttajan kannattaa tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa

0 Comments
Share

You May Also Like

3 syytä, miksi vaikuttajien kannattaisi tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa

August 26, 2022

Verkkokurssien myyntejä kasvattavan webinaarin rakenne​

February 18, 2023

Ilmainen sisältö ei tuo asiakkaita? 3 salaisuutta, jotka muuttavat markkinointisi tulokselliseksi

August 20, 2024

Leave a Comment Cancel Comment

Next Post
3 syytä, miksi vaikuttajien kannattaisi tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa. Löydät mut Instasta tunnuksella @saribrunberg

Recent Posts

  • Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija- yrittäjä tarvitsee sellaisen?

    Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija tarvitsee sellaisen?

    November 12, 2024
  • Näin myyt premiumvalmennusta vähemmällä vaivalla enemmän

    Premiumvalmentajan opas ajankäytön optimointiin: Miten myydä premiumvalmennusta enemmän tekemällä vähemmän?

    November 11, 2024
  • Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    November 8, 2024

Copyright 2024 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT