Läppäribisnes

  • Etusivulle
  • Blogi
  • Ota yhteyttä
Bloggaus, Instagram, Kaupalliset yhteistyöt, Verkkokurssit

3 syytä, miksi vaikuttajien kannattaisi tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa

vaikkuttajan verkkokurssit ovat mahdollisuus lisätuloihin

Moni vaikuttaja, tai sellaiseksi ryhtyvä haaveilee tekevänsä somea työkseen, vapaasti, ilman työnantajan huohottamista niskaan.

Oletko koskaan miettinyt, että sinulle voisi sopia bisnes, jonka avulla yhdistät intohimosi aiheeseesi ja vaikutat ihmisten elämään positiivisella tavalla. Ilman tulokattoa tai tuntien myymistä. Jopa täysin passiivisesti!

Kuulostaako liian hyvältä ollakseen totta?

Jos rakastat sisältöjen tuottamista Instagramiin ja sisältösi keräävät reaktioita, voit myös ansaita elantosi siitä.

Yksi mahdollisista tavoista ansaita rahaa Instagramillasi kaupallisten yhteistöiden ohella, on tarjota digituotteita, kuten esimerkiksi verkkokursseja muille ihmisille.

3 syytä, miksi vaikuttajan kannattaa tehdä digituotteita kaupallisten yhteistöiden ohessa

Se, että sinulla on tuhansia seuraajia kanavassasi ja teet kaupallisia yhteistöitä, ei todellakaan tarkoita sitä, että tienaat kanavasi kautta niin paljon, kuin se olisi mahdollista!

Koska luet tätä, uskon, että sisältöjäsi kuluttavat tuhannet ihmiset. Voisit todellakin hyödyntää vaikuttajan asemaa ansaitaksesi tuloja niin, että elättäisit itsesi täysin somella.

Jos vielä epäilet itseäsi, niin tässä on kolme perustelua siihen, miksi sinun kannattaa lukea postaus loppuun.

Voit tienata lisää digituotteilla, koska:

  • Olet ihmisenä uskottava, kerran sinuun luotetaan kaupallisten yhteistöiden kumppanina.
  • Olet yleisösi mielestä kiinnostava, eivät he muuten sinua seuraisi.
  • Sinulla on takuulla osaamista, minkä tuotteistamisella pystyt luomaan lisätulovirran

Miten digituotteet (kuten verkkokurssit ja e-kirjat) voivat tuplata tulosi vaikuttajana?

Tämä on yksinkertaistettu esimerkki, mutta oletetaan, että olet osa-aikatöissä ja teet 1000 €/kk yhteistöillä ja toiveissasi olisi päästä eroon osa-aikatyöstä. Tämä vaatisi sinulta 1000 € lisämyyntiä digituotteella.

Teet intohimoaiheestasi e-kirjan, jonka hinnaksi laitat 20 €. Myyt tätä kirjaa 20 kpl kuukaudessa, joten lisämyyntiä tulee 400 €.

Teet myös aiheesta verkkokurssin, jonka hinta on 149 €. Myyt tätä kurssia 5 kpl kuukaudessa, joten lisämyyntiä tulee 745 €.

Näihin myynteihin et tarvitse erillisiä raskaita lanseerauksia, vaan ne tulevat passiivisesti, kun mainitset kirjasta ja kurssista omissa sisällöissäsi.

Miksi vaikuttajilla on mahdollisuus passiiviseen tuloon?

Vaikuttajat ovat jo tehneet sen pohjatyön, mistä monet verkkokurssien tekijät haaveilevat. Ja tämä pohjatyö antaa vaikuttajille etulyöntiaseman digituotteiden myymisessä.

Nimittäin heillä on jo kanavassaan brändi, joka vain odottaa kaupallistamista!

  • Vaikuttajat ovat rakentaneet yleisön, joka pitää siitä mitä he tekevät
  • Vaikuttajat ovat jo esillä ja tottuneet tuottamaan sisältöä säännöllisesti
  • Vaikuttajilla on “vaikutusvaltaa” yleisöönsä.

Vaikuttajana olet luonut vahvan luottamussuhteen yleisöösi. Seuraajat kuluttavat sisältöjäsi päivittäin ja suosittelevat tiliäsi myös ystävilleen.

Saatat keskustella yleisösi kanssa yksityisviestein todella syvällisistäkin asioista. He samaistuvat sinuun ja kokevat sinut jopa ystävänä.

Tällaista suhdetta ei kannata heittää hukkaan, saati rikkoa liioilla kaupallisilla yhteistöillä.

Digituotteiden ottaminen mukaan yhdeksi tulovirraksi ei tietenkään tarkoita kaupallisten yhteistöiden hylkäämistä, vaan omien verkkokurssien tai e-kirjojen myynti toisi sinulle esimerkiksi mahdollisuuden valita kaupalliset kumppanit tarkemmin ja nostaa hintoja.

Vaikuttajat ovat jo rakentaneet sitoutuneen yleisön

Ilman sitoutettua yleisöä on vaikea lähteä myymään mitään. Kaupalliset yhteistyötkin vaativat nimenomaan sitoutuneen yleisön suuren seuraajamäärän sijaan.

Jos olet jo tehnyt rahaa vastaan kaupallisia yhteistöitä, on varmaa, että sinun tilisi nähdään kaupallisesti potentiaalisena!

Monelle aloittelevalle yrittäjälle tuhansien seuraajien sometilit ovat vain iso haave ja sellaisen kerääminen orgaanisesti vie aikaa. Onneksi olet jo aloittanut!

Tosiasia on, että verkkokurssin myymiseksi tarvitaan ihmisiä (eli liidejä), joille sitä tarjotaan. Ja jos seuraajia on kerätty vaikuttajan tilille jo vuosia, niin on sanomattakin selvää, että aloittelevalla digiyrittäjällä on pitkä tie samaan tilanteeseen.

Vaikuttajien yleisömäärät toki vaihtelevat, mutta sanoisin, että yhden aihepiirin ympärille kerätty +1000 aktiivista ja sitoutunutta seuraajaa on jo mahdollista kaupallistaa digituotteilla.

Monet seuraajat tuntuvan karsastavan kaupallisia yhteistöitä, vaikka haluaisivatkin hyvää vaikuttajalle. Joten mielummin ostaisivat hänen kirjoittaman e-kirjan, kun katsoisivat jatkuvasti vain mainoskatkoja kanavallasi.

Oleellisinta ei ole vaikuttajan koko tai seuraajamäärät, vaan vaikuttajan oma sitoutunut kohderyhmä. Ihan kuten kaupallisia yhteistöitäkin hankkiessa sillä on merkitystä myös digituotteita tehdessä!

 

Vaikuttajat ovat tottuneet jo esillä oloon ja sisällöntuottamiseen

Suurin este monelle digituotteista haaveileville on esille tulemisen pelko.

Vaikuttajat ovat ottaneet jo sen pelottavimman askeleen, että ovat lähteneet tuomaan itseään esille!

“En ole asiantuntija tai guru – kukaan ei luota minuun tarpeeksi ostaakseen minulta!  En ole kukaan!

Epävarmuus itsestä, osaamisesta ja kyvyistä on suurin meitä pysäyttävä voima. On se sitten läppäribisneksen perustaminen tai mikä tahansa “eri suuntaan” meneminen valtavirrasta.

Jos ajattelet ettet voi tehdä verkkokurssia, koska en ole “asiantuntija” tai käynyt alan koulua, niin tämä lause toivottavasti auttaa sinua muuttamaan mielesi:

Voit tehdä verkkokurssin, koska riittää että tiedät aiheesta hieman enemmän kuin kurssisi ostavat asiakkaat.

Ajattele asiaa näin: luot kurssin ratkaistaksesi ongelmaa ja sinulle maksetaan siitä. Simppeliä!

Vaikka et olisikaan korkeakoulut käynyt asiantuntija, jolle soitetaan iltapäivälehdistä ja kysytään mielipidettä, voit silti luoda arvokasta ja vaikuttavaa kurssisisältöä seuraajillesi!

Se, että vaikuttajana olet tottunut jo tuottamaan sisältöä, olet jälleen yhden askeleen lähempänä tulovirtaa digituotteista.

Nimittäin digituotteen tekemisen jälkeen siitä pitää jaksaa puhua innostuneesti.

Hyväkään tuote ei myy itsestään. Tosin vaikuttajan tekemillä digituotteilla on erinomaiset mahdollisuudet passiivisiin tuloihin. Tai vähintään semipassiivisiin, joihin katson lukeutuvat sellaiset myynnit, joissa mainitset digituotteestasi vähän kuin ohimennen somekanavassasi.

Kun löydät aiheen verkkokurssillesi, joka vaikuttaa yleisösi elämään ja jaksat tuottaa siitä sisältöä säännöllisesti, saat siitä takuulla säännöllistä tuloa.

Myyvä sisällöntuotanto ei tietenkään aina ole helppoa. Monet tuntevat olonsa epämukavaksi tehdessään sisältöjä omista digituotteistaan, koska eivät halua tyrkyttää ja karkoittaa seuraajiaan.

Uskallan kuitenkin väittää, että liian monet ja sekavat kaupalliset yhteistyöt karkoittavat seuraajat helpommin kuin vaikuttajan omien digituotteiden promoaminen.

Sisällöissä on totta kai oltava tasapaino, mutta kun promoat digituotteitasi omasta intohimostasi aiheeseen, seuraajasi tuntevat kyllä sen!

Kyse ei ole pelkästään uuden tulovirran luomisesta ja rahasta, vaan intohimosi toteuttamisesta ja kurssin luomisesta, jonka uskot todella vaikuttavan seuraajiisi.

Vaikuttajilla on oikeasti vaikutusta seuraajien elämään

Vaikuttajalla voi olla valtava yleisö, mutta heillä ei ole mitään vaikutusta yleisön ostopäätöksiin. Tällöin yleisö on vain numeromäärä ja sen huomaa yleensä myös tilin engagement ratesta (sitoutuneisuusasteesta).

Vaikuttaminen tarkoittaa, että yleisösi ei vain kuluta sisältöjäsi, vaan myös toimii suositustesi perusteella, koska olet rakentanut luottamussuhteen heidän kanssaan ajan myötä.

Markkinoinnissa puhutaan know, like, trust -tekijöistä. Ennen brändin kaupallistamista pitää tulla tunnetuksi, sen jälkeen saada yleisö pitämään sinusta ja lopuksi vielä luottamaan.

Jos olet tehnyt kaupallisia yhteistöitä ja saanut niistä rahallista korvausta kumppanilta, uskon, että olet pelannut know, like, trust -pelin läpi. Tämä on signaali, että tilisi yleisö nähdään kaupallisesti potentiaalisena.

Miksi siis toimisit pelkästään mainoskasvoina tuotteille, kun voisit myydä omaa osaamistasi näiden tuotteiden ohessa, ilman että joudut tekemään yhtään enempää työtä?

Haluatko lanseerata digituotteesi yleisöllesi jo seuraavan 8 viikon sisällä ja tehdä ensimmäiset 1000 € myyntiä?

Varaa maksuton 1:1 strategiapuhelu tästä ja katsotaan miten se olisi sulle mahdollista.

0 Comments
Share

You May Also Like

Ilmainen sisältö ei tuo asiakkaita? 3 salaisuutta, jotka muuttavat markkinointisi tulokselliseksi

August 20, 2024

Verkkokurssien myyntejä kasvattavan webinaarin rakenne​

February 18, 2023

Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!

June 23, 2021

Leave a Comment Cancel Comment

Previous Post
Haaveena saada Instagramilla rahaa? 3 eri tapaa onnistua!
Next Post
Verkkokurssien myyntejä kasvattavan webinaarin rakenne​
Moi mä oon Sari!

Moi mä oon Sari!

Konttorirottailuun kyllästynyt bisnesvalmentaja, joka auttaa naisia rakentamaan bisneksen verkkoon ja saavuttamaan vapaamman elämän, jossa ei tarvitse odotella aina vaan seuraavaa lomaa. Löydät mut Instasta tunnuksella @saribrunberg

Recent Posts

  • Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija- yrittäjä tarvitsee sellaisen?

    Mikä on liidimagneetti ja miksi jokainen asiantuntija tarvitsee sellaisen?

    November 12, 2024
  • Näin myyt premiumvalmennusta vähemmällä vaivalla enemmän

    Premiumvalmentajan opas ajankäytön optimointiin: Miten myydä premiumvalmennusta enemmän tekemällä vähemmän?

    November 11, 2024
  • Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    Lopeta somen orjana oleminen: Näin sähköpostilista tuo asiakkaita ilman jatkuvaa postailua

    November 8, 2024

Copyright 2024 Kaaos Consulting Oy Site Powered by Pix & Hue.

Käytämme keksejä, jotta pystymme tarjoamaan sinulle parhaan mahdollisen sisällön. Voit sortata keksejä klikkaamalla "Cookie Settings" tai hyväksyä ne klikkaamalla "Accept All".
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT